Picture of Sara Solarek

Sara Solarek

Kanał nadawczy, a grupa na Instagramie

kanał nadawczy, a profil grupowy

Czym jest kanał nadawczy? Czy to jest to samo co grupa na Instagramie? Tego typu pytań w ostatnim czasie dostałam wiele, ale jak mam być szczera – wcale się żadnemu z nich nie dziwię. W ostatnim czasie wprowadzono sporo nowości na Instagramie, a ciężko znaleźć choćby ich definicje. Muszę Ci się przyznać, że najczęściej padającym pytaniem było – czy grupa na Instagramie to to samo co kanał nadawczy?

Co to jest kanał nadawczy na Instagramie?

To jednostronny czat w którym twórca kanału może wysyłać wiadomości do swoich odbiorców. Wiadomości wysyłać może twórca kanału i osoby do tego upoważnione. Odbiorcy mogą jedynie reagować na wiadomości serduszkiem lub brać udział w ankietach. Powiadomienia z kanału nadawczego przychodzą podobnie jak powiadomienia z wiadomości na Instagramie – znajdziesz je w skrzynce odbiorczej.

Do kanału nadawczego możesz dołączyć za pomocą linku lub gdy otrzymasz zaproszenie od jego twórcy.

Jak działa kanał nadawczy?

Kanał nadawczy to świetne miejsce dla twórców na Instagramie. Warunkiem założenia kanału jest posiadanie konta twórcy lub konta firmowego. Nie jest to narzędzie, które służy do pozyskiwania nowych obserwujących. Tylko budowania relacji z tymi których już mamy. Jak stworzyć kanał nadawczy na Instagramie dowiesz się czytając mój ostatni wpis na blogu poświęcony nowościom na Instagramie 🙂

Co to jest profil grupowy na Instagramie?

Profil grupowy to następna nowość od Instagrama. Działają one na wzór grup na Facebook. Mamy zarówno administratorów, jak i członków grupy. Grupy mogą prywatne lub ogólnodostępne. Każdy z członków profilu może opublikować na takim profilu stories, posty czy rolki. Profile grupowe również mają na celu budowanie społeczności i budowaniu bliższego kontaktu z odbiorcami. O tym jak ją stworzyć tłumaczyłam we wpisie – jak utworzyć grupę na Instagramie.

Kanał nadawczy, a profile grupowe – podobieństwa

Najważniejszą kwestią wspólną tych nowości bez wątpienia jest ich cel. Oba mają służyć do tego, aby budować zaangażowaną społeczność, a co z tym się wiążę zbliżać twórców do obserwujących. Zarówno w grupie, jak i na kanale twórcy mogą się dzielić z odbiorcami informacjami, udostępniać ankiety czy ciekawe linki. Jednak mimo wszystko możemy znaleźć zdecydowanie więcej różnic między obiema nowościami na Instagramie.

Jakie są różnice między kanałem nadawczym a grupą na Instagramie?

Na profilu grupowym udzielać może się każdy z członków grupy, zaś na kanale jedynie sam twórca. Ewentualnie osoba do tego upoważniona. Na grupie możemy publikować stories, posty czy rolki, na kanale nadawczym jedynie wiadomości, wideo, ankiety czy linki. Powiadomienia z profilu grupowego otrzymujemy w aktualnościach i na stories. Powiadomienia z kanału przychodzą nam do skrzynki odbiorczej.

Przeczytaj więcej na temat Instagrama na moim blogu:

Udostępnij post

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Biogram biznesowy na Instagramie

Masz już konto biznesowe na Instagramie, ale nie działa ono tak, jak byś tego chciała? Zwróć uwagę na to, że problemem może właśnie Twój biogram.

Instagram w biznesie

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już

Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie? To pytanie zadaję sobie dużo osób, które marzą o zmianie swojego stylu życia. Wciąż istnieje sporo ludzi, którym się wydaje, że

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie

-20 % na wszystkie kursy!

użyj kodu: HAPPYDAY

Instagram dla biznesu
✅ Content, który sprzedaje
✅ Stwórz produkt cyfrowy w Canvie
✅ Zorganizuj dochodowy webinar

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Promocja trwa do 31.06.2024 do godz. 23.59