Sara Solarek

Sara Solarek

Kanał nadawczy, a grupa na Instagramie

kanał nadawczy, a profil grupowy

Czym jest kanał nadawczy? Czy to jest to samo co grupa na Instagramie? Tego typu pytań w ostatnim czasie dostałam wiele, ale jak mam być szczera – wcale się żadnemu z nich nie dziwię. W ostatnim czasie wprowadzono sporo nowości na Instagramie, a ciężko znaleźć choćby ich definicje. Muszę Ci się przyznać, że najczęściej padającym pytaniem było – czy grupa na Instagramie to to samo co kanał nadawczy?

Co to jest kanał nadawczy na Instagramie?

To jednostronny czat w którym twórca kanału może wysyłać wiadomości do swoich odbiorców. Wiadomości wysyłać może twórca kanału i osoby do tego upoważnione. Odbiorcy mogą jedynie reagować na wiadomości serduszkiem lub brać udział w ankietach. Powiadomienia z kanału nadawczego przychodzą podobnie jak powiadomienia z wiadomości na Instagramie – znajdziesz je w skrzynce odbiorczej.

Do kanału nadawczego możesz dołączyć za pomocą linku lub gdy otrzymasz zaproszenie od jego twórcy.

Jak działa kanał nadawczy?

Kanał nadawczy to świetne miejsce dla twórców na Instagramie. Warunkiem założenia kanału jest posiadanie konta twórcy lub konta firmowego. Nie jest to narzędzie, które służy do pozyskiwania nowych obserwujących. Tylko budowania relacji z tymi których już mamy. Jak stworzyć kanał nadawczy na Instagramie dowiesz się czytając mój ostatni wpis na blogu poświęcony nowościom na Instagramie 🙂

Co to jest profil grupowy na Instagramie?

Profil grupowy to następna nowość od Instagrama. Działają one na wzór grup na Facebook. Mamy zarówno administratorów, jak i członków grupy. Grupy mogą prywatne lub ogólnodostępne. Każdy z członków profilu może opublikować na takim profilu stories, posty czy rolki. Profile grupowe również mają na celu budowanie społeczności i budowaniu bliższego kontaktu z odbiorcami. O tym jak ją stworzyć tłumaczyłam we wpisie – jak utworzyć grupę na Instagramie.

Kanał nadawczy, a profile grupowe – podobieństwa

Najważniejszą kwestią wspólną tych nowości bez wątpienia jest ich cel. Oba mają służyć do tego, aby budować zaangażowaną społeczność, a co z tym się wiążę zbliżać twórców do obserwujących. Zarówno w grupie, jak i na kanale twórcy mogą się dzielić z odbiorcami informacjami, udostępniać ankiety czy ciekawe linki. Jednak mimo wszystko możemy znaleźć zdecydowanie więcej różnic między obiema nowościami na Instagramie.

Jakie są różnice między kanałem nadawczym a grupą na Instagramie?

Na profilu grupowym udzielać może się każdy z członków grupy, zaś na kanale jedynie sam twórca. Ewentualnie osoba do tego upoważniona. Na grupie możemy publikować stories, posty czy rolki, na kanale nadawczym jedynie wiadomości, wideo, ankiety czy linki. Powiadomienia z profilu grupowego otrzymujemy w aktualnościach i na stories. Powiadomienia z kanału przychodzą nam do skrzynki odbiorczej.

Przeczytaj więcej na temat Instagrama na moim blogu:

Udostępnij post

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Aplikacja do automatycznych napisów

Aplikacja do automatycznych napisów

Tworzenie napisów na rolkach czy stories stało się bardzo popularne. Wcale temu się nie dziwię, bo coraz więcej użytkowników Instagrama czy innych platform społecznościowych, ogląda

Threads

Threads

Instagram nie zwalnia z publikowaniem nowości. Ostatnio na Instagramie zalała nas duża ilość informacji na temat nowej aplikacji. Jest ona powiązana bezpośrednio z Instagramem. Jej

Płatna weryfikacja na Instagramie

Płatna weryfikacja na Instagramie

Do tej pory weryfikacja na Instagramie była banalnie prosta i darmowa. Instagram jednak zmienia swoje zasady i wprowadza płatną weryfikację konta. Nie każde konto oczywiście

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie