Sara Solarek

Sara Solarek

Jak zrobić dobrą karuzelę na Instagramie – wszystko co musisz wiedzieć

Wszystko co musisz wiedzieć o Instakaruzeli

Post karuzelowy to post składający się z wielu zdjęć/ filmów. Maksymalnie 10. To obecnie jeden z popularniejszych i najbardziej angażujących rodzajów posta na Instagramie. Format karuzelowy kojarzony jest z przekazem edukacyjnym. Przy jego pomocy
możesz także informować o ważnych rzeczach oraz inspirować. Przedstawię Ci wszystko co musisz wiedzieć o Instakaruzeli.

Dlaczego warto publikować instakaruzele? – Wszystko co musisz wiedzieć o Instakaruzeli

  • Ponieważ możesz na nich zmieścić więcej informacji niż w klasycznym poście. Często tej wiedzy jest tak dużo, że odbiorca musi zapisać sobie post na później (a to zwiększa wskaźnik zaangażowania). Karuzele wywołują także więcej komentarzy i udostępnień.
  • Zatrzymujesz odbiorcę przy swoim poście dłużej niż zwykle (dłużej zajmie przejrzenie 10 postów niż jednego). To dobrze wpływa na algorytm, ponieważ im dłużej ktoś ogląda nasz post to wydaje się dla algorytmu bardziej interesujący.
  • Karuzele są bardziej „intrygujące”. Odbiorca nie wie co znajdzie na dalszych kartach posta, przez co chętniej w niego kliknie. Z czystej ciekawości. A jak już kliknie to jest duża szansa na to, że zareaguje.
  • W karuzeli możesz mieszać wideo i zdjęcia – co jest kolejnym argumentem na to, że te posty mogą być po prostu ciekawsze od zwykłych publikacji.
  • Gdy tworzymy instakaruzelę, to mamy podwójną szansę na zainteresowanie naszego odbiorcy. Strona główna wyświetla instakaruzelę dwa razy – raz w postaci pierwszego slajdu, a następnie drugiego slajdu. Jeśli więc jedna strona kogoś nie przekonana do reakcji – to jeszcze nic straconego! W przypadku zwykłego posta czy wideo takiej szansy nie ma.

Jak stworzyć instakaruzelę, by przynosiła efekty?

  1. Staraj się tworzyć instakaruzele zawsze z 10 slajdów. Im slajdów więcej, tym dłuższy czas oglądania posta – czyli więcej „punktów jakości”. Korzystanie z maksymalnej liczby slajdów zwiększa zaangażowanie średnio o 2%.
  2. Mieszaj w karuzeli materiały wideo oraz zdjęcia/ grafiki.
  3. Zadbaj o wygląd instakaruzeli:
    • By była estetyczna, a najlepiej spójna z resztą profilu.
    • Unikaj ścian tekstu – im mniej tym lepiej.
    • Nie nadużywaj kolorów (max 3).
    • Nie nadużywaj fontów (max 2-3). Staraj się przy tym unikać fontów ozdobnych, zostaw je do króciutkich tekstów wyróżnionych np. nagłówków.
    • Pamiętaj o marginesach i odstępach – daj swojemu projektowi oddychać i nie męcz wzroku swoich odbiorców.
  4. Umieść na planszy swoje dane kontaktowe, nazwę profilu.
  5. Buduj napięcie i stosuj płynne przejścia! Twórz kolejne plansze tak, by zachęcały do przewinięcia palcem kolejne zdjęcia/ filmy. Umieść na slajdzie strzałeczkę albo inny symbol informujący o tym, że dalej znajdują się kolejne materiały. Według badań socialinsider taki komunikat sprawia, że zaangażowanie rośnie o kolejne 2 %1.
  6. Umieść na ostatnim slajdzie CTA – zachęć do podjęcia jakiegoś działania np. do skomentowania posta, udostępnienia go, zapisania itp

Struktura karuzeli – wszystko co musisz wiedzieć o Instakaruzeli

  • Na pierwszej planszy umieść chwytliwy nagłówek, taki który da do myślenia albo wywoła określone emocje czy wzbudzi ciekawość.
    Pamiętaj, że nagłówek im krótszy, tym lepszy. Unikaj w tytule znaku zapytania. Nawet jeśli jest pytaniem. Znak zapytania sprawia, że odbiorca może mieć poczucie, że sama nie znasz do końca odpowiedzi na postawione pytanie. Nie stosuj jednak clickbaitów! Czyli takich tytułów, które są chwytliwe, a nie kryje się za nimi żaden wartościowy post.
  • Drugi slajd (wstęp). Tutaj wraz z tytułem walczysz o uwagę odbiorcy, dlatego zadbaj, by był nie mniej intrygujący niż nagłówek.
  • Na planszach 3-7 przedstaw problem wraz z pokazaniem skutków: co się stanie jeśli problem nie zostanie rozwiązany
  • Na slajdach 8-9 umieść rozwiązanie problemu. Staraj się nie robić tego wcześniej, by odbiorca przesunął palcem jak najwięcej zdjęć.
  • Na slajdzie 10 – wezwanie do działania. Skup się na jednym CTA. Odbiorca i tak nie zrobi wszystkiego. Pokaż mu na czym najbardziej Ci zależy.

Podstawowe zasady tworzenia grafiki karuzelowej, które zwiększą jej czytelność i poczytność:

  1. Umieść tytuł w środkowej części projektu, by była w całości widoczna na podglądzie.
  2. Pamiętaj, że im mniej tekstu, tym lepiej.
  3. Poinformuj odbiorców, że Twój post jest karuzelowy i można przesuwać go palcem.
  4. Nie zapomnij o tym, by drugi slajd był równie atrakcyjny jak ten pierwszy. Odbiorcom na stronie głównej wyświetla się w podglądzie raz 1 slajd, raz 2.
  5. Pamiętaj o marginesach!
  6. Nie nakładaj tekstu na zdjęcia z dużą ilością elementów! Zapewnij wysoki kontrast między tłem a tekstem. Możesz do tego użyć np. prostokąta, który podbije tekst.
  7. Nie mieszaj zbyt wielu fontów i kolorów.

Jak stworzyć skuteczną karuzele

Przeczytaj więcej na temat Instakaruzeli:

Udostępnij post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Biogram biznesowy na Instagramie

Masz już konto biznesowe na Instagramie, ale nie działa ono tak, jak byś tego chciała? Zwróć uwagę na to, że problemem może właśnie Twój biogram.

Instagram w biznesie

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już

Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie? To pytanie zadaję sobie dużo osób, które marzą o zmianie swojego stylu życia. Wciąż istnieje sporo ludzi, którym się wydaje, że

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie