Picture of Sara Solarek

Sara Solarek

Jak zrobić dobrą karuzelę na Instagramie?

Karuzela na Instagramie

Karuzela na Instagramie to post składający się z wielu zdjęć/filmów. Maksymalnie 10. To obecnie jeden z najpopularniejszych i najbardziej angażujących rodzajów posta na Instagramie. Format karuzelowy kojarzony jest z przekazem edukacyjnym. Przy jego pomocy możesz także informować o ważnych rzeczach oraz inspirować. Przedstawię Ci wszystko, co musisz wiedzieć o poście karuzelowym.

Dlaczego warto publikować karuzele na Instagramie?

  • Instakaruzele pozwalają zmieścić więcej informacji niż klasyczny post. Często tej wiedzy jest tak dużo, że odbiorca musi zapisać sobie post na później (co zwiększa wskaźnik zaangażowania). Karuzela wywołuje także więcej komentarzy i udostępnień.
  • Karuzele na Instagramie zatrzymują odbiorcę przy Twoim poście dłużej niż zwykle, ponieważ przejrzenie 10 slajdów zajmuje więcej czasu niż jednego. To dobrze wpływa na algorytm, ponieważ im dłużej ktoś ogląda nasz post, tym bardziej interesujący wydaje się dla algorytmu.
  • Karuzele są bardziej intrygujące. Odbiorca nie wie, co znajdzie na dalszych kartach posta, przez co chętniej w niego kliknie. Z czystej ciekawości. A jak już kliknie, to jest duża szansa na to, że zareaguje.
  • W karuzeli możesz mieszać wideo i zdjęcia, co jest kolejnym argumentem na to, że te posty mogą być po prostu ciekawsze od zwykłych publikacji. Tworząc instakaruzelę, masz podwójną szansę na zainteresowanie odbiorcy.
  • Strona główna wyświetla instakaruzelę dwa razy – raz w postaci pierwszego slajdu, a następnie drugiego slajdu. Jeśli więc jedna strona kogoś nie przekona do reakcji – to jeszcze nic straconego! W przypadku zwykłego posta czy wideo takiej szansy nie ma.

Jak stworzyć instakaruzelę, by przynosiła efekty?

  1. Twórz instakaruzele zawsze z 10 slajdów. Im więcej slajdów, tym dłuższy czas oglądania posta – czyli więcej „punktów jakości”. Korzystanie z maksymalnej liczby slajdów zwiększa zaangażowanie średnio o 2%.
  2. Mieszaj w karuzeli materiały wideo oraz zdjęcia/ grafiki.
  3. Zadbaj o wygląd instakaruzeli:
    • Estetyka i spójność z resztą profilu.
    • Unikaj ścian tekstu – im mniej, tym lepiej.
    • Nie nadużywaj kolorów (max 3).
    • Nie nadużywaj fontów (max 2-3). Staraj się przy tym unikać fontów ozdobnych, zostaw je do króciutkich tekstów wyróżnionych np. nagłówków.
    • Pamiętaj o marginesach i odstępach – daj swojemu projektowi oddychać i nie męcz wzroku swoich odbiorców.
  4. Umieść na planszy swoje dane kontaktowe, nazwę profilu.
  5. Buduj napięcie i stosuj płynne przejścia! Twórz kolejne plansze tak, by zachęcały do przewinięcia palcem kolejne zdjęcia/ filmy. Umieść na slajdzie strzałeczkę albo inny symbol informujący o tym, że dalej znajdują się kolejne materiały. Według badań socialinsider taki komunikat sprawia, że zaangażowanie rośnie o kolejne 2 %1.
  6. Umieść na ostatnim slajdzie CTA – zachęć do podjęcia jakiegoś działania np. do skomentowania posta, udostępnienia go, zapisania itp

Karuzela na Instagramie – jak ją stworzyć, żeby przynosiła efekty?

  • Nagłówek: Umieść chwytliwy nagłówek, taki który da do myślenia albo wywoła określone emocje czy wzbudzi ciekawość. Pamiętaj, że nagłówek im krótszy, tym lepszy. Unikaj w tytule znaku zapytania. Nawet jeśli jest pytaniem. Znak zapytania sprawia, że odbiorca może mieć poczucie, że sama nie znasz do końca odpowiedzi na postawione pytanie. Nie stosuj jednak clickbaitów! Czyli takich tytułów, które są chwytliwe, a nie kryje się za nimi żaden wartościowy post.
  • Drugi slajd (wstęp). Tutaj wraz z tytułem walczysz o uwagę odbiorcy, dlatego zadbaj, by był nie mniej intrygujący niż nagłówek.
  • Na planszach 3-7 przedstaw problem wraz z pokazaniem skutków: co się stanie jeśli problem nie zostanie rozwiązany
  • Na slajdach 8-9 umieść rozwiązanie problemu. Staraj się nie robić tego wcześniej, by odbiorca przesunął palcem jak najwięcej zdjęć.
  • Na slajdzie 10 – wezwanie do działania. Skup się na jednym CTA. Odbiorca i tak nie zrobi wszystkiego. Pokaż mu, na czym najbardziej Ci zależy.

Podstawowe zasady tworzenia grafiki karuzelowej, które zwiększą jej czytelność i poczytność:

  1. Umieść tytuł w środkowej części projektu, by była w całości widoczna na podglądzie.
  2. Pamiętaj, że im mniej tekstu, tym lepiej.
  3. Poinformuj odbiorców, że Twój post jest karuzelowy i można przesuwać go palcem.
  4. Nie zapomnij o tym, by drugi slajd był równie atrakcyjny jak ten pierwszy. Odbiorcom na stronie głównej wyświetla się w podglądzie raz 1 slajd, raz 2.
  5. Pamiętaj o marginesach!
  6. Nie nakładaj tekstu na zdjęcia z dużą ilością elementów! Zapewnij wysoki kontrast między tłem a tekstem. Możesz do tego użyć np. prostokąta, który podbije tekst.
  7. Nie mieszaj zbyt wielu fontów i kolorów.

Zastosowanie tych zasad pomoże Ci stworzyć angażującą i efektywną karuzelę. Karuzela na Instagramie pomoże Ci przyciągnąć uwagę Twoich odbiorców i zwiększy zaangażowanie.

karuzela na Instagramie

Przeczytaj więcej na temat Instakaruzeli:

Udostępnij post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Biogram biznesowy na Instagramie

Masz już konto biznesowe na Instagramie, ale nie działa ono tak, jak byś tego chciała? Zwróć uwagę na to, że problemem może właśnie Twój biogram.

Instagram w biznesie

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już

Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie? To pytanie zadaję sobie dużo osób, które marzą o zmianie swojego stylu życia. Wciąż istnieje sporo ludzi, którym się wydaje, że

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie

-20 % na wszystkie kursy!

użyj kodu: HAPPYDAY

Instagram dla biznesu
✅ Content, który sprzedaje
✅ Stwórz produkt cyfrowy w Canvie
✅ Zorganizuj dochodowy webinar

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Promocja trwa do 31.06.2024 do godz. 23.59