Sara Solarek

Sara Solarek

10 najczęstszych błędów w instakaruzelach

10 najczęstszych błędów w instakaruzelach

10 najczęstszych błędów w instakaruzelach – sprawdź czy nie popełniasz tych błędów.

1. W ogóle nie robisz instakaruzel

Instakaruzele, to jeden z najbardziej angażujących formatów na Instagramie. W 2020 średni współczynnik zaangażowania dla karuzel wynosił 1,92%. Dla porównania pod zdjęciami wynosił 1,74%, a pod filmami – 1,45%.

zaangażowanie na Instagramie

źródło: https://www.socialinsider.io/blog/instagram-carousel-research/#2

2. Nudny temat, nieuwzględniający potrzeb odbiorców

Instakaruzele angażują odbiorców pod warunkiem, że temat w nich poruszany jest naprawdę ciekawy 🙂 Pytaj swoich odbiorców o ich zainteresowania i potrzeby, rozwiązując ich problemy. Analizuj także statystyki, by mieć pewność, że to co tworzysz, będzie interesujące.

3. Mało intrygujący nagłówek/ mało ciekawa okładka

Aby odbiorca zaczął przewijać Twoją karuzelę, to najpierw musi się nią w ogóle zainteresować. Jeżeli ukryjesz świetny temat posta pod nudnym nagłówkiem czy średnią okładką… to nie dotrzesz do tylu osób, ilu byś mogła.

4. Bagatelizujesz drugi slajd…

Drugi slajd jest tak samo ważny, jak okładka ponieważ Instagram na stronie głównej wyświetla nam raz pierwszy, a raz drugi slajd karuzeli. Potraktuj go więc jako drugi nagłówek.

5. Za dużo tekstu

Karuzela staje się wówczas nieczytelna i “ciężka” w odbiorze.

6. Brak informacji o tym, że karuzelę można przewinąć

Nie wszyscy muszą wiedzieć, ze Twój post można przewinąć. Poinformuj o tym odbiorców. Możesz zastosować strzałki.

7. Nieczytelność

Zbyt wiele fontów, kolorów, czy brak kontrastu między obrazem a tekstem może spowodować, że karuzela będzie nieczytelna.

8. Zdjęcia niepasujące do tematu

Zamieszczanie w karuzeli zdjęć, które nie pasują do treści, a wręcz wywołują odwrotne emocje – to poważny błąd.

9. Brak CTA na ostatnim slajdzie

Na ostatnim slajdzie warto zachęcić odbiorców do konkretnego działania. Np. jeśli chcesz więcej komentarzy, to możesz zadać odbiorcom proste pytanie.

10. Zbyt dużo CTA naraz

Jeżeli poprosisz swoich odbiorców o wszystko naraz, to odbiorca nie będzie wiedział co ma zrobić i finalnie nie zrobi nic.

Przeczytaj również inne posty, które pomogą Ci rozwinąć profil na Instagramie: 

Po pierwsze: Znajdź swoją niszę na Instagramie

Po drugie: Checklista skutecznego posta

Udostępnij post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

infografika w Canvie

Czytelna infografika – jak ją stworzyć w Canvie?

Czytelna infografika w Canvie. Infografika to grafika informacyjna. Przy jej pomocy możesz w czytelny sposób przedstawić najważniejsze elementy wiedzy. Infografika może uzupełniać Twój artykuł, być jego

Planowanie stories na Instagramie

Planowanie stories na Instagramie – nowość!

W dzisiejszym artykule pokażę Ci, gdzie bezpłatnie zaplanujesz automatyczną publikację stories na IG! Wcześniej planowanie stories na Instagramie było niemożliwe, aż do dzisiaj. Planowanie stories

@marketingprawnikow

Odwiedź mnie na instagramie

Zapisz się na newsletter i otrzymuj co tydzień w piątek darmowe wskazówki jak skutecznie poprowadzić profil na instagramie!

Zapisz się na newsletter i otrzymuj co tydzień w piątek darmowe wskazówki jak skutecznie poprowadzić profil na instagramie!