Picture of Sara Solarek

Sara Solarek

10 najczęstszych błędów w instakaruzelach

10 najczęstszych błędów w instakaruzelach

10 najczęstszych błędów w instakaruzelach – sprawdź czy nie popełniasz tych błędów.

1. W ogóle nie robisz instakaruzel

Instakaruzele, to jeden z najbardziej angażujących formatów na Instagramie. W 2020 średni współczynnik zaangażowania dla karuzel wynosił 1,92%. Dla porównania pod zdjęciami wynosił 1,74%, a pod filmami – 1,45%.

zaangażowanie na Instagramie

źródło: https://www.socialinsider.io/blog/instagram-carousel-research/#2

2. Nudny temat, nieuwzględniający potrzeb odbiorców

Instakaruzele angażują odbiorców pod warunkiem, że temat w nich poruszany jest naprawdę ciekawy 🙂 Pytaj swoich odbiorców o ich zainteresowania i potrzeby, rozwiązując ich problemy. Analizuj także statystyki, by mieć pewność, że to co tworzysz, będzie interesujące.

3. Mało intrygujący nagłówek/ mało ciekawa okładka

Aby odbiorca zaczął przewijać Twoją karuzelę, to najpierw musi się nią w ogóle zainteresować. Jeżeli ukryjesz świetny temat posta pod nudnym nagłówkiem czy średnią okładką… to nie dotrzesz do tylu osób, ilu byś mogła.

4. Bagatelizujesz drugi slajd…

Drugi slajd jest tak samo ważny, jak okładka ponieważ Instagram na stronie głównej wyświetla nam raz pierwszy, a raz drugi slajd karuzeli. Potraktuj go więc jako drugi nagłówek.

5. Za dużo tekstu

Karuzela staje się wówczas nieczytelna i „ciężka” w odbiorze.

6. Brak informacji o tym, że karuzelę można przewinąć

Nie wszyscy muszą wiedzieć, ze Twój post można przewinąć. Poinformuj o tym odbiorców. Możesz zastosować strzałki.

7. Nieczytelność

Zbyt wiele fontów, kolorów, czy brak kontrastu między obrazem a tekstem może spowodować, że karuzela będzie nieczytelna.

8. Zdjęcia niepasujące do tematu

Zamieszczanie w karuzeli zdjęć, które nie pasują do treści, a wręcz wywołują odwrotne emocje – to poważny błąd.

9. Brak CTA na ostatnim slajdzie

Na ostatnim slajdzie warto zachęcić odbiorców do konkretnego działania. Np. jeśli chcesz więcej komentarzy, to możesz zadać odbiorcom proste pytanie.

10. Zbyt dużo CTA naraz

Jeżeli poprosisz swoich odbiorców o wszystko naraz, to odbiorca nie będzie wiedział co ma zrobić i finalnie nie zrobi nic.

Przeczytaj również inne posty, które pomogą Ci rozwinąć profil na Instagramie: 

Po pierwsze: Znajdź swoją niszę na Instagramie

Po drugie: Checklista skutecznego posta

Udostępnij post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Biogram biznesowy na Instagramie

Masz już konto biznesowe na Instagramie, ale nie działa ono tak, jak byś tego chciała? Zwróć uwagę na to, że problemem może właśnie Twój biogram.

Instagram w biznesie

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już

Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie? To pytanie zadaję sobie dużo osób, które marzą o zmianie swojego stylu życia. Wciąż istnieje sporo ludzi, którym się wydaje, że

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie

-20 % na wszystkie kursy!

użyj kodu: HAPPYDAY

Instagram dla biznesu
✅ Content, który sprzedaje
✅ Stwórz produkt cyfrowy w Canvie
✅ Zorganizuj dochodowy webinar

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Promocja trwa do 31.06.2024 do godz. 23.59