Nisza na Instagramie – od jakiegoś czasu zauważam wśród Instagramowych twórców pewien problem. Brak określonej niszy. Przez to wiele kont na Instagramie wygląda podobnie i trudno jest im się „wybić”. Pamiętaj, że nie wystarczy publikować czegokolwiek – trzeba się wyróżnić! Na Instagramie powstaje tak dużo ciekawych treści, że coraz trudniej jest przekonać odbiorcę do tego, że to akurat z nami powinien zostać na dłużej.
Zachęcam Cię byś odnalazła w swoim życiu coś, co naprawdę lubisz robić. Zastanów się co sprawia Ci satysfakcję i przynosi radość. Po znalezieniu swojej pasji możesz stworzyć naprawdę ciekawą niszę na Instagramie.
Jak znaleźć niszę?
Bo to w końcu nie jest takie proste… Z pomocą śpieszy więc japońska filozofia Ikigai.
Wypisz sobie:
- co lubisz robić
- na czym się znasz
- za które z tych umiejętności Twoi odbiorcy skłonni byliby zapłaci
- które z tych umiejętności są potrzebne światu (np. rozwiązują czyjś problem)
I znajdź wspólny mianownik – swoje IKIGAI 💙
To Twój punkt wyjściowy do tworzenia i prowadzenia swojego konta 💙
Koncepcja pochodzi z książki „Ikigai – japoński sekret długiego i szczęśliwego życia” – Hector Garcia, Francesc Miralles.
Nisza na Instagramie – dlaczego jej znalezienie jest ważne?
- Specjalista uznawany jest za kogoś bardziej godnego zaufania – niż osoba specjalizująca się we wszystkim.
- Posiadając specjalizację – łatwiej jest dotrzeć do grupy docelowej.
- Specjalista ma większą wiedzę – poszerzając ją, skupia się na kon- kretnym obszarze, co stanowi dużą wartość dla klienta, który oczeku- je skutecznego rozwiązania swojego problemu.
- Klienci są gotowi więcej zapłacić za usługi specjalisty – bo taka usłu- ga jest w opinii publicznej więcej warta niż usługa ogólna.
- Dzięki specjalizacji – wiesz jakich spraw masz nie przyjmować.
Mimo wszystko miej na względzie, że specjalizacja to też duża odpowiedzialność! Wybierz coś, na czym naprawdę się znasz, a nie pierwszą lepszą opcję jaka tylko przyjdzie Ci do głowy.
5 odpowiedzi