Sara Solarek

Sara Solarek

Jak trafić do eksploruj?

eksploruj

Zastanawiałaś się kiedyś dlaczego takie, a nie inne zdjęcia wyświetlają Ci się, gdy klikniesz na stronie głównej w lupkę u dołu ekranu? Ta lupka to właśnie sekcja „Eksploruj”.

Twoje eksploruj nie równa się eksploruj innych osób

Eksploruj ma swój własny algorytm oparty na zainteresowaniach. U każdego wygląda więc inaczej! Pojawianie się posta w tej sekcji nie oznacza, że każdy go zobaczy. Instagram dopasowuje sekcje “eksploruj” do Twoich zainteresowań.

Co właściwie pokazuje “eksploruj”?

Eksploruj pokazuje: 

  • Zdjęcia i filmy (w tym relacje i IGTV) polubione przez osoby, które obserwujesz – powiązane z kontami, w których często się angażujesz. Np. angażujesz się u wizażystek, to będą pokazywały Ci się konta powiązane z wizażystkami.
  • Posty, które wzbudziły duże zainteresowanie wśród wielu osób (tj. były często udostępniane, zapisywane, komentowane i lajkowane).
  • Zdjęcia i filmy z kont, które ZDANIEM INSTAGRAMA mogą Ci się podobać (i to jest kluczowe!).

Jak sprawić, żeby Twój post został przez Instagram uznany za interesujący dla innych odbiorców…

  • Post musi uzyskać wysoki wynik jakości! (a składa się na niego – wysokie zaangażowanie, udostępnienia, komentarze, dużo zapisów Twojego posta oraz czas spędzony na Twoim profilu).
  • A ty musisz pamiętać, by regularnie angażować się u osób DO KTÓRYCH CHCESZ DOTRZEĆ – czyli skup się na swojej grupie docelowej. Wtedy Twój post wyświetli się podobnym osobom po uzyskaniu wysokiego wyniku jakości.

Przy obliczaniu wyniku jakości Instagram bierze pod uwagę…

  • opisy pod Twoimi postami,
  • użyte hashtagi,
  • czy stosujesz teksty alternatywne,
  • biogram,
  • lokalizację,
  • ostatnio opublikowane przez Ciebie posty,
  • Twoją aktywność: na co reagujesz,
  • konta, z jakimi jesteś powiązana tematycznie,
  • a także czy jesteś oznaczana pod postami innych użytkowników lub w relacjach.

Po co to robi? Po to, aby jak najlepiej skategoryzować Twój profil i zweryfikować czy jest interesujący!

Checklista pomagająca zwiększyć widoczność w “eksploruj”

  • Upewnij się czy tworzysz wysokiej jakości posty, intrygujące tytułem oraz zachęcające wyglądem do kliknięcia i udostępnienia.
  • Zweryfikuj czy Twoje posty odnoszą się do tematyki Twojego konta (czy opisy i hashtagi nawiązują do tej tematyki).
  • Upewnij się czy używasz tekstów alternatywnych i czy nawiązują do tematyki Twojego konta.
  • Sprawdź czy angażujesz się u osób z Twojej docelowej czy raczej u konkurencji.
  • Sprawdź czy Twoja nazwa/ nazwa użytkownika coś mówi o Twoim koncie.
  • Przeanalizuj czy Twoje konto wyraźnie komunikuje czym się zajmujesz (sprawdź czy w bio widnieje taka informacja) i co można znaleźć u Ciebie na profilu.

Interesujące i angażujące treści, które będą chętnie udostępniane i zapisywane są kluczem do sukcesu!

Przeczytaj także:

Instagram – 7 rzeczy, o których warto wiedzieć

Udostępnij post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on pinterest

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Jak dodać okładkę do Reels:Rolki?

Jak dodać okładkę do Reels/Rolki?

Czy wiesz, jak dodać okładkę do Reels/Rolki? Jeśli nie, to dowiesz się tego z poniższego artykułu. Dodatkowo powiem Ci, dlaczego tak ważne jest, aby dodawać

Jak stworzyć Reels/Rolkę na Instagram?

Słyszałaś/eś, że dzięki Rolkom można w krótkim czasie dotrzeć do nowych obserwujących, ale nie wiesz, jak je stworzyć? Gwarantuję Ci, że od technicznej strony nie

@marketingprawnikow

Odwiedź mnie na instagramie

Zapisz się na newsletter i otrzymuj co tydzień w piątek darmowe wskazówki jak skutecznie poprowadzić profil na instagramie!

Zapisz się na newsletter i otrzymuj co tydzień w piątek darmowe wskazówki jak skutecznie poprowadzić profil na instagramie!