Sara Solarek

Sara Solarek

Jak trafić do eksploruj?

eksploruj

Zastanawiałaś się kiedyś dlaczego takie, a nie inne zdjęcia wyświetlają Ci się, gdy klikniesz na stronie głównej w lupkę u dołu ekranu? Ta lupka to właśnie sekcja „Eksploruj”.

Twoje eksploruj nie równa się eksploruj innych osób

Eksploruj ma swój własny algorytm oparty na zainteresowaniach. U każdego wygląda więc inaczej! Pojawianie się posta w tej sekcji nie oznacza, że każdy go zobaczy. Instagram dopasowuje sekcje „eksploruj” do Twoich zainteresowań.

Co właściwie pokazuje „eksploruj”?

Eksploruj pokazuje: 

  • Zdjęcia i filmy (w tym relacje i IGTV) polubione przez osoby, które obserwujesz – powiązane z kontami, w których często się angażujesz. Np. angażujesz się u wizażystek, to będą pokazywały Ci się konta powiązane z wizażystkami.
  • Posty, które wzbudziły duże zainteresowanie wśród wielu osób (tj. były często udostępniane, zapisywane, komentowane i lajkowane).
  • Zdjęcia i filmy z kont, które ZDANIEM INSTAGRAMA mogą Ci się podobać (i to jest kluczowe!).

Jak sprawić, żeby Twój post został przez Instagram uznany za interesujący dla innych odbiorców…

  • Post musi uzyskać wysoki wynik jakości! (a składa się na niego – wysokie zaangażowanie, udostępnienia, komentarze, dużo zapisów Twojego posta oraz czas spędzony na Twoim profilu).
  • A ty musisz pamiętać, by regularnie angażować się u osób DO KTÓRYCH CHCESZ DOTRZEĆ – czyli skup się na swojej grupie docelowej. Wtedy Twój post wyświetli się podobnym osobom po uzyskaniu wysokiego wyniku jakości.

Przy obliczaniu wyniku jakości Instagram bierze pod uwagę…

  • opisy pod Twoimi postami,
  • użyte hashtagi,
  • czy stosujesz teksty alternatywne,
  • biogram,
  • lokalizację,
  • ostatnio opublikowane przez Ciebie posty,
  • Twoją aktywność: na co reagujesz,
  • konta, z jakimi jesteś powiązana tematycznie,
  • a także czy jesteś oznaczana pod postami innych użytkowników lub w relacjach.

Po co to robi? Po to, aby jak najlepiej skategoryzować Twój profil i zweryfikować czy jest interesujący!

Checklista pomagająca zwiększyć widoczność w „eksploruj”

  • Upewnij się czy tworzysz wysokiej jakości posty, intrygujące tytułem oraz zachęcające wyglądem do kliknięcia i udostępnienia.
  • Zweryfikuj czy Twoje posty odnoszą się do tematyki Twojego konta (czy opisy i hashtagi nawiązują do tej tematyki).
  • Upewnij się czy używasz tekstów alternatywnych i czy nawiązują do tematyki Twojego konta.
  • Sprawdź czy angażujesz się u osób z Twojej docelowej czy raczej u konkurencji.
  • Sprawdź czy Twoja nazwa/ nazwa użytkownika coś mówi o Twoim koncie.
  • Przeanalizuj czy Twoje konto wyraźnie komunikuje czym się zajmujesz (sprawdź czy w bio widnieje taka informacja) i co można znaleźć u Ciebie na profilu.

Interesujące i angażujące treści, które będą chętnie udostępniane i zapisywane są kluczem do sukcesu!

Przeczytaj także:

Instagram – 7 rzeczy, o których warto wiedzieć

Udostępnij post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Biogram biznesowy na Instagramie

Masz już konto biznesowe na Instagramie, ale nie działa ono tak, jak byś tego chciała? Zwróć uwagę na to, że problemem może właśnie Twój biogram.

Instagram w biznesie

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już

Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie? To pytanie zadaję sobie dużo osób, które marzą o zmianie swojego stylu życia. Wciąż istnieje sporo ludzi, którym się wydaje, że

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie