Zastanawiałaś się kiedyś dlaczego takie, a nie inne zdjęcia wyświetlają Ci się, gdy klikniesz na stronie głównej w lupkę u dołu ekranu? Ta lupka to właśnie sekcja „Eksploruj”.
Twoje eksploruj nie równa się eksploruj innych osób
Eksploruj ma swój własny algorytm oparty na zainteresowaniach. U każdego wygląda więc inaczej! Pojawianie się posta w tej sekcji nie oznacza, że każdy go zobaczy. Instagram dopasowuje sekcje “eksploruj” do Twoich zainteresowań.
Co właściwie pokazuje “eksploruj”?
Eksploruj pokazuje:
- Zdjęcia i filmy (w tym relacje i IGTV) polubione przez osoby, które obserwujesz – powiązane z kontami, w których często się angażujesz. Np. angażujesz się u wizażystek, to będą pokazywały Ci się konta powiązane z wizażystkami.
- Posty, które wzbudziły duże zainteresowanie wśród wielu osób (tj. były często udostępniane, zapisywane, komentowane i lajkowane).
- Zdjęcia i filmy z kont, które ZDANIEM INSTAGRAMA mogą Ci się podobać (i to jest kluczowe!).
Jak sprawić, żeby Twój post został przez Instagram uznany za interesujący dla innych odbiorców…
- Post musi uzyskać wysoki wynik jakości! (a składa się na niego – wysokie zaangażowanie, udostępnienia, komentarze, dużo zapisów Twojego posta oraz czas spędzony na Twoim profilu).
- A ty musisz pamiętać, by regularnie angażować się u osób DO KTÓRYCH CHCESZ DOTRZEĆ – czyli skup się na swojej grupie docelowej. Wtedy Twój post wyświetli się podobnym osobom po uzyskaniu wysokiego wyniku jakości.
Przy obliczaniu wyniku jakości Instagram bierze pod uwagę…
- opisy pod Twoimi postami,
- użyte hashtagi,
- czy stosujesz teksty alternatywne,
- biogram,
- lokalizację,
- ostatnio opublikowane przez Ciebie posty,
- Twoją aktywność: na co reagujesz,
- konta, z jakimi jesteś powiązana tematycznie,
- a także czy jesteś oznaczana pod postami innych użytkowników lub w relacjach.
Po co to robi? Po to, aby jak najlepiej skategoryzować Twój profil i zweryfikować czy jest interesujący!
Checklista pomagająca zwiększyć widoczność w “eksploruj”
- Upewnij się czy tworzysz wysokiej jakości posty, intrygujące tytułem oraz zachęcające wyglądem do kliknięcia i udostępnienia.
- Zweryfikuj czy Twoje posty odnoszą się do tematyki Twojego konta (czy opisy i hashtagi nawiązują do tej tematyki).
- Upewnij się czy używasz tekstów alternatywnych i czy nawiązują do tematyki Twojego konta.
- Sprawdź czy angażujesz się u osób z Twojej docelowej czy raczej u konkurencji.
- Sprawdź czy Twoja nazwa/ nazwa użytkownika coś mówi o Twoim koncie.
- Przeanalizuj czy Twoje konto wyraźnie komunikuje czym się zajmujesz (sprawdź czy w bio widnieje taka informacja) i co można znaleźć u Ciebie na profilu.
Interesujące i angażujące treści, które będą chętnie udostępniane i zapisywane są kluczem do sukcesu!
Przeczytaj także: