Picture of Sara Solarek

Sara Solarek

Jak zwiększyć oglądalność STORIES?

Stories

Na pewno wiesz, że nagrywanie relacji na Instagramie jest bardzo ważne. Stories, w przeciwieństwie do postów, znikają po 24 h. Odbiorcy dzięki temu chętniej je oglądają, bo mają poczucie, że jeśli nie obejrzą relacji to coś tracą.

Na stories łatwiej buduje się zaufanie i angażuje społeczność. Dzięki stories otrzymujemy więcej wiadomości prywatnych! A to tam dzieje się największa magia 🤩 W DM’ach jesteśmy bardziej wyluzowani, to tam najczęściej dokonuje się sprzedaży.

Ale co… gdy tych relacji prawie nikt nie ogląda? 😱

Wtedy warto zastanowić się co jest przyczyną:
🔹może na Twoich stories nic się nie dzieje, mówisz o niczym
🔹 może są za długie/ za krótkie
🔹 może nie mieszasz form, nie mówisz na nich bądź nie dodajesz napisów?

Wskazówki dotyczące Stories

Nagrywaj więcej treści w formie video.

Wideo oddziaływuje na więcej zmysłów niż treści w formie zdjęć. Filmy angażują wzrok oraz słuch, przez co są dla odbiorcy ciekawsze.

Mów do swoich odbiorców

Dzięki temu odbiorcy poznają Twój głos, zachowanie, sposób bycia. Łatwiej Ci zaufają. Będą mogli się z Tobą utożsamić i polubić Cię za to jakim jesteś człowiekiem.

Ale nie zapominaj o zdjęciach i grafikach 

Materiały, które publikujesz warto różnicować. Mówienie jest ważne, ale jeśli będziesz do odbiorców tylko mówić to mogą się tym szybko znudzić. Zadbaj o to, by mieszać treści – trochę zdjęć, trochę grafik, sporo video (zwłaszcza mówionego).

Pamiętaj o napisach na stories

Jeśli decydujesz się mówić do swoich odbiorców – nie zapominaj dodawać napisów!

Pamiętaj, że:

  • nie wszyscy są słyszący,
  • nie wszyscy oglądają stories z dzwiękiem (ja np. mam wiecznie wyciszony telefon)

TIP

Jeśli nie masz czasu dodawać napisów do wszystkich relacji – napisz w pierwszej o czym będziesz mówić oraz poproś o włączenie dźwięku. Zachęć do oglądania. 

Zadbaj o estetykę swoich relacji

Nikt nie ma ochoty oglądać rozpikselowanych zdjęć ani wideo. Takie relacje zniechęcają do zaglądania do Ciebie częściej.

  • Przypilnuj, by Twoje materiały były ostre, wysokiej jakości
  • Ozdabiaj swoje stories, by były miłe dla oka. Dodawaj naklejki, wykorzystuj narzędzia, które znajdziesz na stories: mazaki, różne fonty, tła itp.

Stories możesz ozdabiać na Instagramie albo wykorzystać aplikacje zewnętrzne np. Unfold, Mojo, Canva

Nagrywaj regularnie stories

Najlepiej codziennie! Spraw, by ludzie czekali na Twoje relacje, tęsknili za Tobą. Nagrywanie codziennie sprawia, że Twoi odbiorcy się przyzwyczajają do Twojej osoby i wyczekują Twoich relacji.

Nie przesadzaj z ilością

Nie nagrywaj 50 relacji dziennie. To zniechęca odbiorców. Mimo wszystko staraj się dodawać nie mniej niż 6 relacji dziennie. Nie publikuj wszystkiego naraz.

Angażuj swoich odbiorców

Zadawaj im pytania, twórz ankiety, quizy. Wykaż zainteresowanie swoimi odbiorcami. Dzięki temu będzie co robić na Twoim stories. Zapewnisz rozrywkę i pokażesz, że zdanie odbiorców się dla Ciebie liczy.

Przeczytaj także:

Instagram – 8 rzeczy o których warto wiedzieć

Udostępnij post

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Biogram biznesowy na Instagramie

Masz już konto biznesowe na Instagramie, ale nie działa ono tak, jak byś tego chciała? Zwróć uwagę na to, że problemem może właśnie Twój biogram.

Instagram w biznesie

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już

Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie? To pytanie zadaję sobie dużo osób, które marzą o zmianie swojego stylu życia. Wciąż istnieje sporo ludzi, którym się wydaje, że

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie

-20 % na wszystkie kursy!

użyj kodu: HAPPYDAY

Instagram dla biznesu
✅ Content, który sprzedaje
✅ Stwórz produkt cyfrowy w Canvie
✅ Zorganizuj dochodowy webinar

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

Promocja trwa do 31.06.2024 do godz. 23.59