Środki komunikacji na Instagramie są bardzo ważne. Czy na pewno piszesz właściwym językiem do swojej grupy odbiorczej? Wiesz, że treści jakie publikujesz powinnaś dostosować do swojej grupy docelowej? Co z tego, że będziesz pisać pięknym językiem, skoro Twoi odbiorcy go nie zrozumieją? Oczywiście to wszystko wiąże się z tym, że najpierw musisz wiedzieć dla kogo tworzysz i znać swoją grupę docelową 🙃
Nie znając swoich odbiorców nie będziesz wiedziała czy możesz używać specjalistycznego języka, czy kolor różowy dla Twoich postów to dobry pomysł, ani czy pisać w formie żeńskiej czy męskiej 🙊
Środki komunikacji, jakie zastosujesz na Instagramie – będą różniły się w zależności od Twojej grupy docelowej.
Tworząc treści, wyobraź sobie, że kierujesz je do Twojego idealnego odbiorcy i rozwiązujesz jego istniejący problem.
Przykładowo inaczej będziesz pisać do osoby nastoletniej, obeznanej w nowinkach technologicznych, a inaczej do osoby starszej, która takiej wiedzy nie ma.
Najważniejsze
Nie pisz językiem specjalistycznym – jeżeli Twoja grupa odbiorców go nie zna! Taki post będzie dla niego niezrozumiały. I mimo, że będzie miał wartość – to Twój odbiorca jej nie zauważy! Dotrzesz nim co najwyżej do konkurencji, a przecież nie na tym Ci zależy.
Pamiętaj, by Twoje treści były skierowane do osób z Twojej grupy docelowej, a nie do każdego! Jak określić grupę docelową? O tym w innym artykule.
Przeczytaj również inne posty, które pomogą Ci rozwinąć profil na Instagramie: