Sara Solarek

Sara Solarek

10 największych błędów – stories na Instagramie

stories na Instagramie

Zebrałam dzisiaj dla Ciebie 10 najczęściej popełnianych błędów na stories na Instagramie, ale… pomyślałam, że nawet mogę wymienić 11!

1. Nie używasz stories

Jednym z największych błędów, jaki możesz popełnić, jest to, że w ogóle nie używasz stories. Tracisz w ten sposób szansę na nawiązanie unikalnej więzi z odbiorcami.

2. Twoje stories jest o niczym.

Dodajesz stories, które w ogóle nie jest przydatne Twoim odbiorcom.

3. Publikujesz wszystko „na jedno kopyto”

Publikujesz stories stale w tej samej formie np. tylko mówisz do swoim odbiorców i to z jednej pozycji, przez co odbiorca stale widzi Twoją twarz i zaczyna się nudzić. Staraj się mieszać formy – jak mówisz, to dodaj później zdjęcie albo grafikę czy luźniejsze wideo, a później znów coś powiedz.

4. Nie pokazujesz się w ogóle na stories.

Pokazywanie siebie na stories i mówienie do odbiorców przyczynia się do zbudowania relacji z Twoimi obserwatorami. Dzięki temu, że się pokażesz – odbiorca ma poczucie, że Cię zna i stajesz się bliższa. Słyszy Twój głos, czy widzi jak się zachowujesz. To trochę tak jakbyście spotkali się na żywo.

5. Publikujesz nieregularnie

Nie wystarczy, że dodasz relację raz na jakiś czas. Takie działanie nie przyniesie rezultatu. Twoi odbiorcy nie będą Cię kojarzyć, a co za tym idzie – nie będą oczekiwać Twoich stories. Spadnie oglądalność.

6. Nie korzystasz z opcji dostępnych na stories

Nie korzystasz z ankiet, quizów itp. a to one pomagają angażować społeczność. 

7. Ustawiasz naklejki w złych miejscach

Umieszczanie naklejki np. z ankietą na marginesach stories – uniemożliwi odbiorcom głosowanie i spowoduje frustrację.

8. Dodajesz wszystkie stories naraz

Staraj się nie publikować wszystkich kafelków o jednej godzinie. Twoi odbiorcy wchodzą na Instagram kilka razy dziennie. Spraw, żeby po każdej takiej wizycie na Instagramie – wyświetliło im się Twoje stories. Szybciej zapadniesz im w pamięć.

9. Nie dodajesz napisów do stories

Większość użytkowników wciąż ogląda relacje bez dźwięku. Chociażby w pociągu czy sklepie. Nie możemy zapominać także o osobach niesłyszących. Warto poświęcić dla nich chwilę i stworzyć napisy do filmików. 

10. Publikujesz za dużo/za mało

Jeśli codziennie wrzucasz po 100 stories, to ludzie mogą czuć się zmęczeni i w trakcie oglądania zaczną wychodzić. Istnieją oczywiście konta, które tyle publikują i odbiorcy słuchają ich do ostatniej klatki 🙂 ale pamiętaj, że to musi być bardzo wartościowy content.

Mała liczba stories też może być dla odbiorcy nieatrakcyjna. Zwłaszcza, gdy nic się na nich nie dzieje.

11. Nie analizujesz

Nie analizujesz tego, co interesuje Twoich odbiorców, stale publikujesz stories w ten sam sposób. Zacznij sprawdzać statystyki, by zobaczyć, które stories mają najwięcej wyświetleń i spróbuj tworzyć podobne treści.

Przeczytaj również inne wpisy na blogu i rozwiń swój profil na Instagramie:

Udostępnij post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Biogram biznesowy na Instagramie

Masz już konto biznesowe na Instagramie, ale nie działa ono tak, jak byś tego chciała? Zwróć uwagę na to, że problemem może właśnie Twój biogram.

Instagram w biznesie

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już

Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie? To pytanie zadaję sobie dużo osób, które marzą o zmianie swojego stylu życia. Wciąż istnieje sporo ludzi, którym się wydaje, że

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie