10 najczęstszych błędów w instakaruzelach – sprawdź czy nie popełniasz tych błędów.
1. W ogóle nie robisz instakaruzel
Instakaruzele, to jeden z najbardziej angażujących formatów na Instagramie. W 2020 średni współczynnik zaangażowania dla karuzel wynosił 1,92%. Dla porównania pod zdjęciami wynosił 1,74%, a pod filmami – 1,45%.
źródło: https://www.socialinsider.io/blog/instagram-carousel-research/#2
2. Nudny temat, nieuwzględniający potrzeb odbiorców
Instakaruzele angażują odbiorców pod warunkiem, że temat w nich poruszany jest naprawdę ciekawy 🙂 Pytaj swoich odbiorców o ich zainteresowania i potrzeby, rozwiązując ich problemy. Analizuj także statystyki, by mieć pewność, że to co tworzysz, będzie interesujące.
3. Mało intrygujący nagłówek/ mało ciekawa okładka
Aby odbiorca zaczął przewijać Twoją karuzelę, to najpierw musi się nią w ogóle zainteresować. Jeżeli ukryjesz świetny temat posta pod nudnym nagłówkiem czy średnią okładką… to nie dotrzesz do tylu osób, ilu byś mogła.
4. Bagatelizujesz drugi slajd…
Drugi slajd jest tak samo ważny, jak okładka ponieważ Instagram na stronie głównej wyświetla nam raz pierwszy, a raz drugi slajd karuzeli. Potraktuj go więc jako drugi nagłówek.
5. Za dużo tekstu
Karuzela staje się wówczas nieczytelna i „ciężka” w odbiorze.
6. Brak informacji o tym, że karuzelę można przewinąć
Nie wszyscy muszą wiedzieć, ze Twój post można przewinąć. Poinformuj o tym odbiorców. Możesz zastosować strzałki.
7. Nieczytelność
Zbyt wiele fontów, kolorów, czy brak kontrastu między obrazem a tekstem może spowodować, że karuzela będzie nieczytelna.
8. Zdjęcia niepasujące do tematu
Zamieszczanie w karuzeli zdjęć, które nie pasują do treści, a wręcz wywołują odwrotne emocje – to poważny błąd.
9. Brak CTA na ostatnim slajdzie
Na ostatnim slajdzie warto zachęcić odbiorców do konkretnego działania. Np. jeśli chcesz więcej komentarzy, to możesz zadać odbiorcom proste pytanie.
10. Zbyt dużo CTA naraz
Jeżeli poprosisz swoich odbiorców o wszystko naraz, to odbiorca nie będzie wiedział co ma zrobić i finalnie nie zrobi nic.
Przeczytaj również inne posty, które pomogą Ci rozwinąć profil na Instagramie:
Po pierwsze: Znajdź swoją niszę na Instagramie
Po drugie: Checklista skutecznego posta