Sara Solarek

Sara Solarek

Kiedy warto śledzić konkurencję?

śledzenie konkurecji

Pewnie nie raz zdarzyło Ci się przeczytać/ usłyszeć od kogoś, kto zajmuje się marketingiem – że trzeba uważnie obserwować konkurencję. W znanych książkach niektórzy radzą, to robić tak często, że człowiek zaczyna się zastanawiać czy w ogóle znajdzie czas na coś innego niż śledzenie konkurencji. Czy warto śledzić swoją konkurencję?

Plusy – śledzenie konkurencji

  • Gdy dopiero zaczynasz działać w danym temacie – warto zorientować się, czy Twoje pomysły już zostały przez kogoś zrealizowane. Inaczej będziesz komunikować o produkcie/ usłudze, gdy odbiorcy już mieli z nim kiedyś styczność, a inaczej, gdy wprowadzasz na rynek coś innowacyjnego.
  • Dzięki śledzeniu konkurencji sprecyzujesz swój wyróżnik oraz stworzysz lepszą od nich ofertę (w porównaniu do ich oferty!).
  • Śledzenie działań konkurencji pozwoli Ci także podchwycić najbardziej angażujące tematy. A aktywna działalność pod treściami, które publikuje konkurencja – sprawi, że zauważą Cię odpowiedni odbiorcy. Brzmi pięknie, prawda? Ale czy na pewno?

Minusy – śledzenie konkurencji

  • Obsesyjne podglądanie konkurencji zabija Twoją kreatywność. Z czasem zaczniesz mieć poczucie, że wszystko zostało powiedziane. Nie jesteś w stanie wymyślić nic nowego.
  • Twoje usługi i produkty, to odpowiedzi na działania konkurencji, a nie potrzeby klientów – przez co Twoje produkty/ usługi nie są tak dobre, jakie mogłyby być!
  • Zaczynasz wpędzać się w kompleksy. Wydaje Ci się, że konkurencja jest tak duża, że nie ma sensu dalej działać.
  • Porównujesz każde swoje działanie z działaniem konkurencji i masz wrażenie, że ona nigdy nie śpi… tylko działa.

Czy warto zaglądać na konta konkurencji?

Świadomość tego, co robi konkurencja jest ważna, ale… wszystko trzeba robić z głową! Skup się na analizowaniu potrzeb i problemów Twoich odbiorców, zamiast obsesyjnie śledzić konkurencję! Obsesyjne śledzenie konkurencji wpływa na Twoją psychikę i blokuje rozwój, pamiętaj o tym. A Ty zamiast działać marnujesz czas na sprawdzaniu, co robią inni 🙂

Zgadzasz się ze mną? Zaglądasz do konkurencji czy wręcz przeciwnie, unikasz jej jak ognia?

Przeczytaj także:

Udostępnij post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Biogram biznesowy na Instagramie

Masz już konto biznesowe na Instagramie, ale nie działa ono tak, jak byś tego chciała? Zwróć uwagę na to, że problemem może właśnie Twój biogram.

Instagram w biznesie

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już

Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie? To pytanie zadaję sobie dużo osób, które marzą o zmianie swojego stylu życia. Wciąż istnieje sporo ludzi, którym się wydaje, że

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie