Sara Solarek

Sara Solarek

Kiedy warto śledzić konkurencję?

śledzenie konkurecji

Pewnie nie raz zdarzyło Ci się przeczytać/ usłyszeć od kogoś, kto zajmuje się marketingiem – że trzeba uważnie obserwować konkurencję. W znanych książkach niektórzy radzą, to robić tak często, że człowiek zaczyna się zastanawiać czy w ogóle znajdzie czas na coś innego niż śledzenie konkurencji. Czy warto śledzić swoją konkurencję?

Plusy – śledzenie konkurencji

  • Gdy dopiero zaczynasz działać w danym temacie – warto zorientować się, czy Twoje pomysły już zostały przez kogoś zrealizowane. Inaczej będziesz komunikować o produkcie/ usłudze, gdy odbiorcy już mieli z nim kiedyś styczność, a inaczej, gdy wprowadzasz na rynek coś innowacyjnego.
  • Dzięki śledzeniu konkurencji sprecyzujesz swój wyróżnik oraz stworzysz lepszą od nich ofertę (w porównaniu do ich oferty!).
  • Śledzenie działań konkurencji pozwoli Ci także podchwycić najbardziej angażujące tematy. A aktywna działalność pod treściami, które publikuje konkurencja – sprawi, że zauważą Cię odpowiedni odbiorcy. Brzmi pięknie, prawda? Ale czy na pewno?

Minusy – śledzenie konkurencji

  • Obsesyjne podglądanie konkurencji zabija Twoją kreatywność. Z czasem zaczniesz mieć poczucie, że wszystko zostało powiedziane. Nie jesteś w stanie wymyślić nic nowego.
  • Twoje usługi i produkty, to odpowiedzi na działania konkurencji, a nie potrzeby klientów – przez co Twoje produkty/ usługi nie są tak dobre, jakie mogłyby być!
  • Zaczynasz wpędzać się w kompleksy. Wydaje Ci się, że konkurencja jest tak duża, że nie ma sensu dalej działać.
  • Porównujesz każde swoje działanie z działaniem konkurencji i masz wrażenie, że ona nigdy nie śpi… tylko działa.

Czy warto zaglądać na konta konkurencji?

Świadomość tego, co robi konkurencja jest ważna, ale… wszystko trzeba robić z głową! Skup się na analizowaniu potrzeb i problemów Twoich odbiorców, zamiast obsesyjnie śledzić konkurencję! Obsesyjne śledzenie konkurencji wpływa na Twoją psychikę i blokuje rozwój, pamiętaj o tym. A Ty zamiast działać marnujesz czas na sprawdzaniu, co robią inni 🙂

Zgadzasz się ze mną? Zaglądasz do konkurencji czy wręcz przeciwnie, unikasz jej jak ognia?

Przeczytaj także:

Udostępnij post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Jak krok po kroku zorganizować bezpłatny webinar

Jak krok po kroku zorganizować bezpłatny webinar?

Postanowiłaś już wykorzystać swoją wiedzę i zorganizować webinar. Pozostało Ci tylko znaleźć platformę do webinaru? Mam dla Ciebie wskazówkę jak łatwo zorganizować bezpłatny webinar! Dodatkowo

Jak przygotować się do webinaru?

Podjęłaś już decyzję o przeprowadzeniu webinaru, ostateczna data zbliża się wielkimi krokami, a Ty nie wiesz od czego zacząć swoje przygotowania? Nie przejmuj się! To

Dlaczego warto organizować webinar w 2023

Dlaczego warto organizować webinary w 2023?

Zastanawiasz się, czy warto organizować webinary? Nawet nie masz nad czym się zastanawiać! To świetny sposób na przekazywanie swojej wiedzy odbiorcom. A właściwie dlaczego warto

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie