Instagram – jak czytać statystyki postów? Publikujesz posty, zerkasz do statystyk (albo i nie zerkasz…), a później znowu publikujesz podobne treści do dotychczasowych, bo nic nie udało Ci się wyczytać ze statystyk?😱
Pamiętaj, że jeśli nie będziesz w ogóle zaglądać do statystyk (albo nie wyciągniesz z nich ważnych informacji) i niezmiennie będziesz publikować posty w taki sam sposób jak dotychczas, bez ulepszania treści – to Twoje konto będzie rozwijać się bardzo powoli. A nawet jeśli coś, gdzieś zadziała, to nie będziesz miała pojęcia co to było i jak to powtórzyć!
Jak wejść w statystyki postów?
Jak czytać statystyki postów?
Ze statystyk posta dowiesz się także:
- Ile osób po zobaczeniu posta Cię zaobserwowało;
- Jaki był zasięg posta (do ilu unikalnych kont post dotarł). Tutaj ważna jest informacja, ile procent osób Cię nie obserwowało. Dzięki niej będziesz wiedzieć, czy docierasz do nowych odbiorców, czy tylko osoby, które Cię obserwują widzą Twoje posty.
- Ile było łącznie wyświetleń posta (pamiętaj, że jedna osoba mogła zobaczyć posta kilka razy, dlatego liczba wyświetleń będzie najczęściej wyższa od liczby zasięgu).
Wyświetlenia posta – jak czytać statystyki postów – Instagram
Wyświetlenia zliczane są:
- Ze strony głównej (tj. tej strony, na której oglądasz posty osób i hashtagów, które obserwujesz).
- Z hashtagów (łącznie z całego zestawu hashtagów). Duża liczba wyświetleń z hashtagów to nie zawsze dobry wynik. Jeżeli wyświetlenia nie przekładają się na zaangażowanie, to znaczy, że post może docierać do niewłaściwej grupy.
- Z profilu (tj. ktoś wszedł bezpośrednio na twój profil i wtedy zobaczył posta).
- Z eksploruj (z sekcji oznaczonej lupką; dla każdego ta sekcja wygląda inaczej, ponieważ Instagram w tej sekcji wyświetla nam posty dopasowane do naszych zainteresowań).
- Z innego miejsca (zazwyczaj są to wyświetlenia z udostępnień czy osadzeń Twoje posta. Instagram nigdzie nie precyzuje o jakie „inne” miejsca chodzi, więc możemy się po prostu domyślać).
Pamiętaj, że analiza pojedynczych postów jest ważna, ale równie ważne jest zestawienie wszystkich postów łącznie. Takie zestawienie da Ci pogląd na to, na jakie treści Twoi odbiorcy najchętniej reagują – które zapisują, które komentują itp. Podpowie Ci zatem na czym się skupić, a z czego zrezygnować.
Polecam Ci dokładnie przejrzeć powyższe statystyki i wypisać sobie, które posty uzyskały najlepsze wyniki. Dlaczego?
Ponieważ pomyśl sobie, że np. chcesz, żeby na Twoim profilu pojawiło się więcej nowych osób. Wystarczy, że w statystykach wybierzesz sobie posty, które przyczyniły się do odwiedzin Twojego profilu oraz do zwiększenia liczby Twoich followersów, a następnie zaczniesz tworzyć podobne treści.
Tutaj musisz też zwrócić uwagę na to, co właściwie przyciągnęło nowe osoby:
- Czy to było ładne zdjęcie?
- Czy może ciekawa treść posta?
- Albo nowy format – np. pierwszy raz zrobiłaś instakaruzelę albo wideo czy filmik na IGTV.
Zauważ, że to WSZYSTKO wymaga analizy.
Przeczytaj także inne posty dotyczące rozwoju konta na Instagramie:
Jak ułatwić sobie wyszukiwanie hashtagów?
Jak opublikować posta na Instagramie i Facebooku jednocześnie?
3 odpowiedzi