Sara Solarek

Sara Solarek

Engagement rate na Instagramie – jak go obliczyć?

Engagement Rate

To nie liczba odbiorców jest istotna, a właśnie engagement rate.

A co to takiego i jak to zbadać?

Engagement Rate to wskaźnik poziomu zaangażowania Twoich odbiorców. Pokazuje jak bardzo Twoi odbiorcy są aktywni pod publikowanymi przez Ciebie treściami.

Jak obliczyć Engagement rate?

Jest na to równanie. ER jest stosunkiem liczby polubieni oraz komentarzy do liczby obserwujących.

Jeśli chcesz obliczyć go samodzielnie najlepiej jest zerknąć na posty z ostatnich 30 dni, zsumować w nich liczbę polubień i komentarzy, następnie podzielić przez liczbę opublikowanych w tym czasie postów (aby uzyskać średni wynik zaangażowania na 1 post).

Następnie wynik dzielimy przez liczbę obserwujących Cię osób i mnożymy razy 100, aby uzyskać wynik w procentach. Trochę to czasochłonne

Na szczęście z pomocą przychodzą gotowe kalkulatory Engagement Rate. Jeden z nich znajdziesz na stronie https://phlanx.com/engagement-calculator

Ps. Do sprawdzenia wyniku trzeba mieć na IG ustawione konto firmowe albo konto twórcy.

Dlaczego ten wskaźnik jest istotny?

  1. Ponieważ pokazuje ile procent osób jest faktycznie zainteresowanych publikowanymi przez Ciebie treściami. Reszta obserwujących Cię osób, to praktycznie nic nieznaczące liczby.
  2. Daje Ci obraz tego czy treści, które tworzysz są interesujące czy jednak wymagają modyfikacji
  3. Pokazuje Ci czy osoby, które Cię obserwują to faktycznie nasza grupa docelowa.

 

Jaki wynik Engagement rate będzie dobry?

To zależy, ale zasada jest taka, że im wyższy tym lepszy. Z reguły duże konta, ze sporą liczbą obserwujących będą miały niższy wskaźnik ER niż te mniejsze. Dlaczego? Ponieważ przy małych kontach łatwiej się angażować i utrzymywać relacje z większością osób, wymieniać się wiadomościami itp.

Engagement na Instagramie jakie jest dobre

Źródło grafiki: Phlanx.com

Engagement rate na Instagramie – o czym pamiętać…?

Pamiętać jednak należy, że pod Twoimi postami mogą pojawiać się także nic nie znaczące komentarze, takie jak: „super!”, „fajny post”, itp. Takie komentarze podnoszą wskaźnik ER, ale w rzeczywistości nie mają nic wspólnego z zaangażowaną społecznością.

Osoby komentujące w ten sposób próbują zwrócić na siebie uwagę i podbić algorytm. Zazwyczaj nawet nie czytają tego co napiszesz (albo korzystają z botów/automatów).

Więcej wpisów na temat Instagrama:

Real Time Marketing 

Dlaczego tak ważne jest bycie aktywnym na Instagramie?

Udostępnij post

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Biogram biznesowy na Instagramie

Masz już konto biznesowe na Instagramie, ale nie działa ono tak, jak byś tego chciała? Zwróć uwagę na to, że problemem może właśnie Twój biogram.

Instagram w biznesie

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już

Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie? To pytanie zadaję sobie dużo osób, które marzą o zmianie swojego stylu życia. Wciąż istnieje sporo ludzi, którym się wydaje, że

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie