To nie liczba odbiorców jest istotna, a właśnie engagement rate.
A co to takiego i jak to zbadać?
Engagement Rate to wskaźnik poziomu zaangażowania Twoich odbiorców. Pokazuje jak bardzo Twoi odbiorcy są aktywni pod publikowanymi przez Ciebie treściami.
Jak obliczyć Engagement rate?
Jest na to równanie. ER jest stosunkiem liczby polubieni oraz komentarzy do liczby obserwujących.
Jeśli chcesz obliczyć go samodzielnie najlepiej jest zerknąć na posty z ostatnich 30 dni, zsumować w nich liczbę polubień i komentarzy, następnie podzielić przez liczbę opublikowanych w tym czasie postów (aby uzyskać średni wynik zaangażowania na 1 post).
Następnie wynik dzielimy przez liczbę obserwujących Cię osób i mnożymy razy 100, aby uzyskać wynik w procentach. Trochę to czasochłonne
Na szczęście z pomocą przychodzą gotowe kalkulatory Engagement Rate. Jeden z nich znajdziesz na stronie https://phlanx.com/engagement-calculator
Ps. Do sprawdzenia wyniku trzeba mieć na IG ustawione konto firmowe albo konto twórcy.
Dlaczego ten wskaźnik jest istotny?
- Ponieważ pokazuje ile procent osób jest faktycznie zainteresowanych publikowanymi przez Ciebie treściami. Reszta obserwujących Cię osób, to praktycznie nic nieznaczące liczby.
- Daje Ci obraz tego czy treści, które tworzysz są interesujące czy jednak wymagają modyfikacji
- Pokazuje Ci czy osoby, które Cię obserwują to faktycznie nasza grupa docelowa.
Jaki wynik Engagement rate będzie dobry?
To zależy, ale zasada jest taka, że im wyższy tym lepszy. Z reguły duże konta, ze sporą liczbą obserwujących będą miały niższy wskaźnik ER niż te mniejsze. Dlaczego? Ponieważ przy małych kontach łatwiej się angażować i utrzymywać relacje z większością osób, wymieniać się wiadomościami itp.
Źródło grafiki: Phlanx.com
Engagement rate na Instagramie – o czym pamiętać…?
Pamiętać jednak należy, że pod Twoimi postami mogą pojawiać się także nic nie znaczące komentarze, takie jak: „super!”, „fajny post”, itp. Takie komentarze podnoszą wskaźnik ER, ale w rzeczywistości nie mają nic wspólnego z zaangażowaną społecznością.
Osoby komentujące w ten sposób próbują zwrócić na siebie uwagę i podbić algorytm. Zazwyczaj nawet nie czytają tego co napiszesz (albo korzystają z botów/automatów).
Więcej wpisów na temat Instagrama:
Jedna odpowiedź