Sara Solarek

Sara Solarek

Czytelna infografika – jak ją stworzyć w Canvie?

infografika w Canvie

Czytelna infografika w Canvie. Infografika to grafika informacyjna. Przy jej pomocy możesz w czytelny sposób przedstawić najważniejsze elementy wiedzy. Infografika może uzupełniać Twój artykuł, być jego podsumowaniem albo może stanowić ciekawy element wizualny. Infografika może być także osobnym postem na Twoich social mediach, choćby na Instagramie.

Od czego zacząć tworzenie Infografiki? -infografika w Canvie

1.Ustal co będzie tematem Twojej infografiki

W pierwszej kolejności zastanów się o czym Twoja infografika będzie „opowiadać”. Z doświadczenia powiem Ci, że infografiki najlepiej tworzy się na bazie istniejącego artykułu. Na przykład: Napisałaś/eś na swoim blogu artykuł pt. umowa zlecenia a umowa o dzieło. Temat aż kusi by zrobić infografikę porównawczą!

2. Pogrupuj informacje

Wybierz najważniejsze informacje, pogrupuj je, a najlepiej nadaj im od razu nagłówki. Wykorzystaj je później w infografice. Przykładowe nagłówki do tematu: „umowa zlecenia a umowa o dzieło” – przedmiot umowy, czas, wypowiedzenie, wynagrodzenie itp.

3. Zdecyduj jak przedstawić informacje

Istnieje wiele rodzajów infografik, od Ciebie zależy, jaki wybierzesz. Przykłady infografik:

  • wizualizująca dane
  • porównawcza
  • pokazująca proces
  • przedstawiająca kroki, drogę np. 7 kroków do… czy 6 sposobów na…
  • jako oś czasu
  • przedstawiająca dane statystyczne (forma wykresu) itp.

Na tym etapie zdecyduj, jakie emocje ma wywołać infografika, od tego będzie zależał jej późniejszy wygląd.

4. Zrób szkic

Zrób sobie koncepcję infografiki zanim przejdziesz do etapu projektowania. Szkic możesz zrobić na zwykłej kartce albo posłużyć się stroną: https://wireframe.cc/

Na tym etapie zastanów się, które elementy możesz zobrazować grafiką, a które muszą pozostać tekstem. Im mniej tekstu, tym lepiej! W końcu to jest GRAFIKA informacyjna, a nie TEKST graficzny.

5. Zacznij projektować w Canvie

Dopiero na tym etapie możesz zacząć projektować.

  • Otwórz Canvę
  • Wybierz odpowiedni rozmiar. Optymalny to 600 x 1100 px. Canva proponuje 800 x 2000 px. Ten rozmiar również będzie w porządku.
  • Jeśli boisz się zacząć na pustej kartce, to skorzystaj z gotowego szablonu i dostosuj go do własnych potrzeb.

Co zrobić, aby infografika była czytelna? – infografika w Canvie

  1. Pamiętaj o marginesach

W każdej pracy graficznej zadbaj o odpowiedniej wielkości marginesy. Dzięki nim Twoja praca będzie bardziej czytelna.

2. Ogranicz ilość tekstu i ilość danych

Infografika – to grafika informacyjna. Skup się zatem na elementach graficznych, a teksty niech będą jedynie ich uzupełnieniem. Wystrzegaj się przy tym umieszczania na infografice mało znaczących danych. Typowa infografika zawiera około 230-330 słów (według badania przeprowadzonego przez Hubspot).

3.  Zadbaj o odpowiednią wielkość tekstu i odpowiedni font

Aby infografika była czytelna, to tekst powinien być odpowiednio duży, by łatwo można było się z nim zapoznać. 14 pkt zapewni dobrą czytelność (przy infografice o rozmiarach 800 x 2000 px).

Nie nadużywaj ozdobnych fontów. Staraj się stosować fonty bezszeryfowe, a te szeryfowe stosuj jedynie jako dodatek.

4. Ogranicz ilość użytych kolorów

Nie stosuj zbyt wielu kolorów na swojej infografice. Najlepiej ogranicz się do maksymalnie 3. Inaczej infografika będzie wyglądała chaotycznie i mało estetycznie.

5. Stosuj nagłówki

Nagłówki pomagają pogrupować informacje na infografice, tworząc przy tym logiczną całość. Mają także na celu przykucie uwagi odbiorcy i ułatwienie nawigacji po projekcie.

6. Zachowaj spójność

Używaj w swojej infografice ikon w tym samym stylu. Pamiętaj także, by używać jednolitego języka np. konsekwentnie stosuj formę bezosobową albo bezpośrednią.

7.  Pamiętaj o wolnej przestrzeni oraz o wyrównaniu elementów

Aby infografika była czytelna musisz pamiętać o zachowaniu tzw. wolnej przestrzeni. Nasz wzrok nie lubi, gdy całość projektu wypełniona jest od brzegu do brzegu tekstem/obrazkami, bo nie ma miejsca na „odpoczynek”. Pamiętaj także o wyrównaniu elementów.

Przeczytaj również inne posty, które pomogą Ci rozwinąć profil na Instagramie: 

Planowanie stories na Instagramie – nowość! 

Środki komunikacji na Instagramie – dostosuj do odbiorców

Udostępnij post

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Biogram biznesowy na Instagramie

Masz już konto biznesowe na Instagramie, ale nie działa ono tak, jak byś tego chciała? Zwróć uwagę na to, że problemem może właśnie Twój biogram.

Instagram w biznesie

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już

Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie? To pytanie zadaję sobie dużo osób, które marzą o zmianie swojego stylu życia. Wciąż istnieje sporo ludzi, którym się wydaje, że

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie