Poznaj 10 prostych sposobów na zwiększenie zaangażowania na Instagramie. Publikujesz regularnie treści, a zaangażowanie wciąż mogłoby być lepsze..? Przeczytaj 10 poniższych punktów.
10 sposobów na zaangażowanie twoich odbiorców na Instagramie
- Twórz dobrej jakości posty (o dobrej rozdzielczości, atrakcyjne wizualnie
- Pisz wartościowe opisy pod zdjęciami, zaczynając od ciekawego nagłówka (to on się pokazuje odbiorcy jako pierwszy zanim rozwinie post) językiem zrozumiałym dla ludzi! W końcu nie piszesz dla innych prawników? Chyba, że to na ich zaangażowaniu zależy Ci najbardziej.
- Na końcu posta zawsze zadaj pytanie, aby zachęcić odbiorcę do interakcji. Najlepiej jeśli będzie na nie krótka odpowiedź, im więcej trzeba w odpowiedzi włożyć wysiłku tym mniej osób zaangażuje się w odpowiedź.
- Odpowiadaj na wszystkie komentarze i staraj się pociągnąć temat, zamiast pisać „dziękuje” – zadaj odbiorcy jakieś pytanie w zamian. To pokazuje, że się nim interesujesz i angażujesz do dalszej pracy.
- I … sam/a komentuj i lajkuj. Często oczekujemy aktywności pod naszymi postami, a sami nie jesteśmy aktywni u innych. Nie można ciągle tylko brać. Trzeba też dać coś od siebie.
PAMIĘTAJ..
jednak, żeby Twoje komentarze były wartościowe: albo merytorycznie albo odpowiadające na pytanie zadane w poście (nie „fajny post”, bo to nic nie wnosi do rozmowy). Zanim przejdziesz dalej, chodź na słówko … Nie traktuj Instagrama „zadaniowo”! Instagram to przede wszystkim miejsce, gdzie można bardzo miło spędzić czas i poznać wartościowych ludzi.
Relacji nie powinno się nawiązywać „na siłę” / dla pozorów. Spróbuj nawiązać je na poważnie. Gwarantuje, że korzystanie z Istagrama stanie się wtedy przyjemnością a nie obowiązkiem publikowania treści, służących tylko do zwrócenia na siebie uwagi.
Ok… Możemy kontynuować.
Kolejne 5 punktów na zwiększenie zaangażowania na Instagramie
- Reaguj na relacje osób, które Cię obserwują, odpowiadaj na naklejki w relacjach, ankiety, quizy itp. I sam/a twórz relacje z elementami zachęcającymi do takiej interakcji.
- Wysyłaj wiadomości prywatne i wymieniaj się w nich swoimi spostrzeżeniami. To w wiadomościach prywatnych najłatwiej jest z kimś naprawdę porozmawiać. Staraj się także nagrywać wiadomości głosowe. To miłe dla odbiorcy, gdy nie musisz wystukiwać na klawiaturze bardzo długiej wiadomości.
- Nigdy nie używaj botów i nie próbuj zyskać odbiorców metodą follow for follow – to zbrodnia na zasięgach i strzelanie ślepakami, grożące utratą konta. Warto?
- Udostępnianie w relacjach posty innych osób. Po pierwsze dlatego, że to fajny krok do nawiązania z kimś kontaktu. Po drugie warto docenić czyjąś pracę i zaangażowanie w tworzenie treści. Tutaj dodam, że warto także samemu starać się tworzyć tzw. „shareable content”, czyli taki, który ktoś będzie chciał udostępnić. Przed publikacją najlepiej samemu zadać sobie pytanie: Czy jak bym zobaczyła mój post u kogoś na profil to bym go udostępniła?
- Publikuj treści w odpowiednim czasie (zerknij w swoich statystykach o jakiej godzinie Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni i wtedy publikuj). Inaczej to trochę tak jakbyś mówił/a do pustej sali.
Więcej wpisów: