Sara Solarek

Sara Solarek

10 sposobów na zwiększenie zaangażowania twoich odbiorców na Instagramie

zwiększenie zaangażowania twoich odbiorców na Instagramie

Poznaj 10 prostych sposobów na zwiększenie zaangażowania na Instagramie. Publikujesz regularnie treści, a zaangażowanie wciąż mogłoby być lepsze..? Przeczytaj 10 poniższych punktów.

10 sposobów na zaangażowanie twoich odbiorców na Instagramie

  1. Twórz dobrej jakości posty (o dobrej rozdzielczości, atrakcyjne wizualnie
  2. Pisz wartościowe opisy pod zdjęciami, zaczynając od ciekawego nagłówka (to on się pokazuje odbiorcy jako pierwszy zanim rozwinie post) językiem zrozumiałym dla ludzi! W końcu nie piszesz dla innych prawników? Chyba, że to na ich zaangażowaniu zależy Ci najbardziej.
  3. Na końcu posta zawsze zadaj pytanie, aby zachęcić odbiorcę do interakcji. Najlepiej jeśli będzie na nie krótka odpowiedź, im więcej trzeba w odpowiedzi włożyć wysiłku tym mniej osób zaangażuje się w odpowiedź.
  4. Odpowiadaj na wszystkie komentarze i staraj się pociągnąć temat, zamiast pisać „dziękuje” – zadaj odbiorcy jakieś pytanie w zamian. To pokazuje, że się nim interesujesz i angażujesz do dalszej pracy.
  5. I … sam/a komentuj i lajkuj. Często oczekujemy aktywności pod naszymi postami, a sami nie jesteśmy aktywni u innych. Nie można ciągle tylko brać. Trzeba też dać coś od siebie.

PAMIĘTAJ..

jednak, żeby Twoje komentarze były wartościowe: albo merytorycznie albo odpowiadające na pytanie zadane w poście (nie „fajny post”, bo to nic nie wnosi do rozmowy). Zanim przejdziesz dalej, chodź na słówko … Nie traktuj Instagrama „zadaniowo”! Instagram to przede wszystkim miejsce, gdzie można bardzo miło spędzić czas i poznać wartościowych ludzi.

Relacji nie powinno się nawiązywać „na siłę” / dla pozorów. Spróbuj nawiązać je na poważnie. Gwarantuje, że korzystanie z Istagrama stanie się wtedy przyjemnością a nie obowiązkiem publikowania treści, służących tylko do zwrócenia na siebie uwagi.

Ok… Możemy kontynuować.

Kolejne 5 punktów na zwiększenie zaangażowania na Instagramie

  1. Reaguj na relacje osób, które Cię obserwują, odpowiadaj na naklejki w relacjach, ankiety, quizy itp. I sam/a twórz relacje z elementami zachęcającymi do takiej interakcji.
  2. Wysyłaj wiadomości prywatne i wymieniaj się w nich swoimi spostrzeżeniami. To w wiadomościach prywatnych najłatwiej jest z kimś naprawdę porozmawiać. Staraj się także nagrywać wiadomości głosowe. To miłe dla odbiorcy, gdy nie musisz wystukiwać na klawiaturze bardzo długiej wiadomości.
  3. Nigdy nie używaj botów i nie próbuj zyskać odbiorców metodą follow for follow – to zbrodnia na zasięgach i strzelanie ślepakami, grożące utratą konta. Warto?
  4. Udostępnianie w relacjach posty innych osób. Po pierwsze dlatego, że to fajny krok do nawiązania z kimś kontaktu. Po drugie warto docenić czyjąś pracę i zaangażowanie w tworzenie treści. Tutaj dodam, że warto także samemu starać się tworzyć tzw. „shareable content”, czyli taki, który ktoś będzie chciał udostępnić. Przed publikacją najlepiej samemu zadać sobie pytanie: Czy jak bym zobaczyła mój post u kogoś na profil to bym go udostępniła?
  1. Publikuj treści w odpowiednim czasie (zerknij w swoich statystykach o jakiej godzinie Twoi obserwatorzy są najbardziej aktywni i wtedy publikuj). Inaczej to trochę tak jakbyś mówił/a do pustej sali.

Więcej wpisów:

Real Time Marketing 

Dlaczego tak ważne jest bycie aktywnym na Instagramie?

Udostępnij post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Jak odzyskać konto na Instagramie

Jak odzyskać konto na Instagramie?

W ostatnim czasie wzrosła ilość awarii Instagrama, na pewno zauważyłaś to poruszenie w listopadzie 2022, gdy nagle użytkownicy zaczęli tracić obserwujących. Ale działy się również

Jak działa algorytm Instagrama

Jak działa algorytm na Instagramie?

Zapewne jeżeli jesteś stałym użytkownikiem Instagrama, słowo „algorytm” obiło Ci się o uszy już wiele razy. W końcu wszyscy dookoła powtarzają jak bardzo ten algorytm

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie