Sara Solarek

Sara Solarek

Jak stworzyć Reels/Rolkę na Instagram?

Słyszałaś/eś, że dzięki Rolkom można w krótkim czasie dotrzeć do nowych obserwujących, ale nie wiesz, jak je stworzyć? Gwarantuję Ci, że od technicznej strony nie jest to aż takie trudne. Jednak, oprócz samego montażu wideo, warto wiedzieć, jak działa algorytm Reels, a o tym piszę w tym artykule – KLIK. Natomiast w poniższym wpisie:

  • Rodzaje Rolek na Instagramie.
  • Jak stworzyć Rolkę na Instagram? – podstawy.
  • Gdzie lepiej tworzyć Rolkę – na Instagramie czy w zewnętrznej aplikacji?
  • Kilka rzeczy, które muszą znaleźć się w Rolce.

Rodzaje Rolek na Instagramie

Jeśli już oglądałaś/eś Rolki na Instagramie, to pewnie zauważyłaś/eś, że są one różne. Jakie Rolki możemy wyróżnić?

  • Całe mówione – czyli twórca przez 20, 30, 40 sekund mówi. Ten rodzaj sprawdza się przy przekazywaniu wiedzy, wyjaśnianiu jakiegoś zagadnienia czy dzieleniu się jakimś zdarzeniem – ważne, aby było to pomocne i przydatne dla odbiorcy oraz opowiedziane w ciekawy, wciągający sposób. W tym przypadku możemy również w tle dodać muzykę, ale nie może ona być zbyt głośna.
  • Tylko zdęcia/grafiki – takie Reels w 100% może zostać stworzone w Canvie, ale także w innych aplikacjach, jak InShot czy CapCut. Fajnie sprawdzi się do przekazywania wiedzy czy w branży fotograficznej.
  • Trochę mówione, trochę grafiki/zdjęcia – czyli miks, również sprawdzi się, jeśli chcemy edukować odbiorców w danej dziedzinie. Taką Rolkę najlepiej zmontować w zewnętrznej aplikacji, np. CapCut.
  • Samo wideo, bez mówienia – krótkie kadry, np. morning routine. Idealnie sprawdzi się na profilach lifestylowych, ale także przy pokazywaniu wnętrz czy w branży filmowej.

Jak stworzyć Reels/Rolkę na Instagram? – podstawy

Rolka na Instagramie może mieć maksymalnie 60 sekund. Nie oznacza to jednak, że trzeba wykorzystać cały ten czas. Warto tutaj zastosować regułę: minimum czasu, maksimum wartości. 

Jak dodać Rolkę na Instagram?

Instagram reels rolka

Gdzie lepiej montować Rolkę – na Instagramie czy w zewnętrznej aplikacji?

Warto zacząć od tego, że mimo iż Instagram wprowadził Instagram Reels, to nie jest to profesjonalna aplikacja do montażu wideo. Twórcy Instagrama, wprowadzając ten format, musieli dać możliwość prostej edycji wideo czy dodawania napisów, jednak ja preferuję montowanie wideo w zewnętrznych aplikacjach, takich jak InShot, CapCut czy VN. Poza tym, że bezpośrednio na Instagramie nie można dodać fajnych przejść między jednym i drugim wideo czy tez połączyć jednego wideo, na którym jest muzyka, z drugim, na którym w tle leci muzyka, to niestety aplikacja często się zawiesza i wyskakują błędy. Nieraz już mi się zdarzyło, że montowałam wideo bezpośrednio na Instagramie, a aplikacja się wyłączyła i cała praca poszła na marne. Dlatego mocno polecam polubić się z jedną z aplikacji, które są przeznaczone do montażu wideo.

Kilka rzeczy, które muszą znaleźć się w Rolce

Do każdej Rolki warto dodać muzykę (jeśli na wideo mówisz, to ustaw głośność na 1-3), która obecnie jest trendem. Zawsze trzeba pamiętać o dodaniu okładki, która będzie informować odbiorcę, co znajduję się w Rolce. Ważny jest również nagłówek, aby w pierwszych sekundach Rolki informować, co będzie dalej. Nie zapomnij również o odpowiednim CTA (call to action), czyli wezwaniu do działania, aby nakierować odbiorcę na to, co ma zrobić – pamiętaj, ze każda Rolka powinna być tworzoną w jakimś celu. To tylko kilka z kilkudziesięciu elementów, jakie powinny znaleźć się w skutecznej Rolce.

Podsumowanie – jak stworzyć Reels/Rolkę na Instagram?

Rolki lepiej tworzyć w zewnętrznej aplikacji – tam możesz dodać fajne przejścia, przyspieszyć wideo, dodać napisy oraz podstawić swój głos i mieć pewność, że żaden błąd nie wyskoczy. Jak montować Rolki? Tego uczę w kursie Instagram Reels – Naucz się tworzyć skuteczne Reels/Rolki. Dodatkowo w kursie znajdziesz tutoriale, jak w kilka minut stworzyć fajne efekty. Sprawdź, czego jeszcze nauczysz się z kursu – KLIK.

Instagram reels - kurs

Nie wiesz, dlaczego warto tworzyć Rolki? Przeczytaj ten artykuł: Instagram Reels – wszystko, co warto wiedzieć.

Udostępnij post

2 odpowiedzi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Biogram biznesowy na Instagramie

Masz już konto biznesowe na Instagramie, ale nie działa ono tak, jak byś tego chciała? Zwróć uwagę na to, że problemem może właśnie Twój biogram.

Instagram w biznesie

Jak wykorzystać Instagram w biznesie?

Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już

Jak zarabiać na Instagramie?

Jak zarabiać na Instagramie? To pytanie zadaję sobie dużo osób, które marzą o zmianie swojego stylu życia. Wciąż istnieje sporo ludzi, którym się wydaje, że

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie