Sara Solarek

Sara Solarek

Jak określić grupę docelową na Instagramie?

Jak określić grupę docelową na Instagramie?

Zastanawiałeś się kiedyś do kogo piszesz, czyli jaka jest Twoja grupa docelowa na Instagramie? Dobrze spożytkowany czas na Instagramie to czas poświęcony na dotarcie do Twojej GRUPY DOCELOWEJ – nie do kogokolwiek.

CZAS TO PIENIĄDŹ, CZY WYKORZYSTUJESZ GO NA WŁAŚCIWE OSOBY?

Co to jest grupa docelowa? 

Grupa docelowa – to grupa osób, które mogą być zainteresowane Twoimi działaniami/usługami/produktem. Określenie grupy docelowej i Klienta idealnego pozwala na zbudowanie skutecznej strategii marketingowej i dobór właściwych środków przekazu.

Twoja grupa docelowa, to grupa osób, które mają jakiś sprecyzowany problem, a Ty możesz go rozwiązać. Komunikat kierowany do wszystkich trafi w próżnię.

Jak ją określić?

  • Określ cel swoich działań: co chcesz pokazywać i dlaczego, a także co chcesz tym osiągnąć. Skup się na jednym obszarze działań.
  • Opisz szczegółowo model swojego idealnego Klienta: jego płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie, czym się interesuje, a także pomyśl, jakie może mieć problemy.
  • Zastanów się także czego Twój idealny Klient poszukuje na Twoich social mediach. 

Później, tworząc treści – wyobrażaj sobie, że kierujesz je do tego opisanego przez Ciebie idealnego Klienta.

Dlaczego to jest ważne? Ponieważ dla każdej z grup dobiera się inny sposób komunikacji marketingowej. 

Dowiedź się więcej o Instagramie:

Jak często publikować na Instagramie?

Dlaczego tak ważne jest bycie aktywnym na Instagramie?

 

Udostępnij post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Jak krok po kroku zorganizować bezpłatny webinar

Jak krok po kroku zorganizować bezpłatny webinar?

Postanowiłaś już wykorzystać swoją wiedzę i zorganizować webinar. Pozostało Ci tylko znaleźć platformę do webinaru? Mam dla Ciebie wskazówkę jak łatwo zorganizować bezpłatny webinar! Dodatkowo

Jak przygotować się do webinaru?

Podjęłaś już decyzję o przeprowadzeniu webinaru, ostateczna data zbliża się wielkimi krokami, a Ty nie wiesz od czego zacząć swoje przygotowania? Nie przejmuj się! To

Dlaczego warto organizować webinar w 2023

Dlaczego warto organizować webinary w 2023?

Zastanawiasz się, czy warto organizować webinary? Nawet nie masz nad czym się zastanawiać! To świetny sposób na przekazywanie swojej wiedzy odbiorcom. A właściwie dlaczego warto

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie