Kiedy przeglądasz listę swoich obserwujących widzisz, że większość z nich to Twoja konkurencja? Masz wrażenie, że Twoje treści wcale nie trafiają do Twojej grupy docelowej? W takim razie świetnie trafiłaś! Pokażę Ci jak odpowiedzieć sobie na pytanie – dlaczego obserwuje mnie konkurencja!
Obserwuje mnie konkurencja
Jak do tego w ogóle doszło? Za nim zaspokoję twoją ciekawość … musimy sobie coś wyjaśnić.
Instagram działa na zasadzie sztucznej inteligencji, uczy się naszych zachowań i bada treści, które przeglądamy, aby mógł podsuwać nam treści, które będą nas jak najbardziej interesowały.
Czasem idzie mu lepiej, czasem gorzej, ale jednak tak to działa!
Dlaczego obserwują mnie prawnicy? – Dlaczego obserwuje mnie konkurencja?
Jesteś prawnikiem lub jakimkolwiek innym specjalistą, ale obserwują Cię w dużej mierze inni prawnicy. Przykłady, które opiszę odnoszą się do prawników, ale to nie oznacza, że te zasady dotyczą tylko ich! To reguły, które odnoszą się do każdej grupy zawodowej czy specjalności.
- Ponieważ używasz hashtagów, których używają inni prawnicy, a nie Twoja grupa docelowa – sama ich przyciągasz np. #instaprawnik #prawnikpogodzinach #prawniktezczlowiek itd.
- Obserwujesz hashtagi takie jak „prawnik” „prawo” „instaprawnik” – Instagram pokazuje Ci więc treści innych prawników i algorytm uznaje, że to są właśnie interesujący Cię odbiorcy.
- Jesteś aktywna/y na kontach innych prawników. Komentujesz i lajkujesz ich posty, zamiast treści publikowane przez Twoją grupę docelową.
- Obserwujesz innych prawników, a Instagram podsuwa Ci do obserwowania nowych i nowych … i tak w kółko.
Dopóki nie zaczniesz być aktywnym w innym środowisku – to Instagram będzie to interpretował jako wyraźne zainteresowanie jedynie prawnikami.
Jak dotrzeć do odpowiednich osób?
- Najpierw sprecyzuj dokładnie do kogo chcesz dotrzeć. Musi to by jasno określony użytkownik – jego płeć, wiek, czym się zajmuje itp.
- Pomyśl co Twój idealny odbiorca robi na Instagramie, jakimi posługuje się hashtagami. Zacznij tworzyć treści, w których będziesz mogła/mógł użyć tych samych hashtagów, żeby skierować na siebie uwagę grupy docelowej.
- Obserwuj hashtagi, których używa Twoja grupa docelowa – wtedy Instagram sam będzie Ci pokazywał użytkowników, którzy się nimi posługują – nie będziesz musiała robić tego ręcznie.
- Sprawdź kto jest aktywny u Twojej konkurencji, możesz to akurat Twoja grupa docelowa? Podpatrz osoby, które ją obserwują i zacznij być u nich aktywna.
- Gdy uda Ci się namierzyć swoją grupę docelową – zacznij obserwować pojedyncze osoby. Później Instagram sam będzie Ci podsuwał podobnych użytkowników do obserwowania.
- Gdy dotrzesz do właściwych osób – zwróć na siebie uwagę w pozytywny sposób – zostawiaj wartościowe komentarze, reaguj na czyjeś relacje, pisz i nagrywaj wiadomości prywatne. To przyciągnie do Ciebie inne osoby zainteresowane tym samym tematem.
- Instagram geotagi (czyli oznaczenia lokalizacji) – nie zapomnij o korzystaniu z nich. Dzięki temu dotrzesz do osób, które przeglądają właśnie zdjęcia z danej lokalizacji. Zwłaszcza jeśli celujesz w osoby z określonej miejscowości.
Pamiętaj, że nie ma nic złego w inspirowaniu się treściami, które tworzy Twoja konkurencja. Niech Twoi odbiorcy i osoby, które obserwujesz nie ograniczają się jednak do samych prawników! Bo inaczej nigdy nie zbudujesz zaangażowanej społeczności osób, zainteresowanych Twoimi treściami.