Co warto wiedzieć o Rolkach, aby wykorzystać ich potencjał na sto procent i zacząć docierać do nowych obserwujących? Rolki to nowy format wideo na Instagramie, który może sprawić, że Twoje zasięgi zwiększą się o kilkaset procent. Z poniższego artykułu dowiesz się:
- Dlaczego warto tworzyć Rolki?
- Do kogo docieramy Rolkami?
- Jak działa algorytm Rolek?
Dlaczego warto tworzyć Reels/Rolki?
Jest wiele powodów, dla których warto tworzyć Rolki, ale zacznijmy od tych najważniejszych:
- Jest to nowy format, a Instagram promuje każdy nowy format, bo zależy mu, aby jak najwięcej osób z niego korzystało.
- Reels ma osobną zakładkę – żaden inny format tego nie ma.
- Rolki mają osobną zakładkę w hashtagach.
- Rolki na Instagramie znajdują się aż w 9 miejscach.
- Nadal stosunkowo mało osób w Polsce tworzy Rolki – możesz być jednym z pierwszych.
- Krótkie wideo to przyszłość mediów społecznościowych – zobacz, jak szybko wybił się TikTok.
- Rolkami docieramy głównie do nowych obserwujących – dzięki osobnej zakładce.
- Jeśli trochę poćwiczymy, to tworzenie Rolek może zajmować dosłownie kilkanaście minut.
Do kogo docieramy Reels/Rolkami?
Rolkami docieramy głównie do osób, które nie obserwują nas na Instagramie. Dzięki temu w krótkim czasie możemy trafić do nowych obserwujących, a później zmienić ich w klientów. Pierwszą „grupą testową” są nasi obserwujący, dlatego tak ważne jest, aby Rolki dodawać do aktualności (zaznacza się to przy dodawaniu Rolki). Dodatkowo dobrze, aby osoby, które już nas śledzą, zareagowały na dodaną przez nas Rolkę, bo to znak dla algorytmu, że jest to ciekawe wideo i warto je „posłać” dalej. Dalej, czyli gdzie? A no właśnie do osobnej zakładki „Reels”, pod hashtagami, w eksploruj. A także w aktualnościach jako proponowane – tych miejsc jest naprawdę sporo.
Jak działa algorytm Reels/Rolki?
Wszystko co warto wiedzieć o Instagram Reels. O algorytmie Instagrama można by napisać książkę, a o tym, jak konkretnie działa algorytm Reels, co najmniej kilka rozdziałów. Jak już może się domyślasz – algorytm Reels działa inaczej niż w przypadku zwykłych postów. Tak jak już wyżej pisałam, Rolkami docieramy przede wszystkim do osób, które nas nie obserwują, ale w pierwszej kolejności trafiają one do „grupy testowej” i wtedy bardzo ważny jest watchtime – jak dużo osób obejrzy całość, zareaguje na Rolkę, czyli zapisze ją, polubi, zostawi komentarz. Liczą się także kliknięcia w muzykę. Co ważne, Rolki żyją o wiele dłużej niż zwykłe posty – nawet kilka tygodni. To oznacza, że z jednej dodanej Rolki nowi obserwujący mogą przychodzić nawet przez 2-3 tygodnie.
Kolejną sprawą jest to, że Instagram bardzo mocno promuje Rolki, bo jak sam Head of Instagram, Mosseri, zapowiedział –Instagram będzie mocno skupiał się na promowaniu tego formatu i dążyć do tego, aby Reels były dominującym formatem w tej aplikacji.
Kurs Instagram Reels/Rolki
Razem z Asią @j.createmedia nagrałyśmy kurs (ponad 5h!), z czego prawie 3h są o tym, jak działa algorytm i o jakich rzeczach trzeba pamiętać – podstawy przy tworzeniu Reels, jak podnieść jakość wideo, czym różni się Reels od Stories i dlaczego Rolki to nie jest remedium na wszystkie problemy. Jak już się domyślasz, tych rzeczy, których trzeba się dowiedzieć, zanim zacznie kręcić się Rolki, jest o wiele więcej niż w powyższym artykule. Dlatego, jeśli od samego początku nie chcesz popełniać błędów przy tworzeniu Rolek, zapoznaj się z naszym kursem Instagram Reels www.reelskurs.pl.
Przeczytaj także inne artykuły na temat Reels:
Jedna odpowiedź