Aktywność na Instagramie – czyli co? Dodawanie postów na nasz profil to bardzo ważna forma aktywności na Instagramie, ale nie najważniejsza. Ważny jest także faktyczny udział w życiu Instagrama czyli po prostu bycie aktywnym na Instagramie u siebie, a także u innych.
Dlaczego trzeba być aktywnym na Instagramie
Podtrzymywanie relacji na Instagramie ma kilka ważnych aspektów. Po pierwsze, jeżeli zależy Ci na tym, żeby osoby, które Cię obserwują były kiedyś Twoimi Klientami – musisz zbudować wśród nich zaufanie. A także wyrobić sobie markę i rozpoznawalność. Musisz być aktywny – komentować, dawać serduszka oraz z nimi rozmawiać. Dodatkowo powinieneś udzielać się w ankietach, odpowiadać na naklejki, dodawać relacje czy nawet aktywizować odbiorców poprzez zadawanie pytań. To wszystko przyczynia się do tego, że odbiorcy się do Ciebie przywiązują. To ludzka rzecz. Ludzie lubią tworzyć społeczność.
Aktywność na Instagramie, a algorytm
Druga, bardzo ważna rzecz – odnosi się do algorytmu Instagrama. Dział techniczny Instagrama na pytanie „W jaki sposób Instagram ustala kolejność wyświetlania postów w Aktulanościach?”
Odpowiada tak:
„Technologia Instagramu korzysta z różnych sposobów lub sygnałów do ustalania kolejności postów w Aktualnościach i mogą obejmować:
- Prawdopodobieństwo, że dana treść Cię zainteresuje,
- Datę udostępnienia posta,
- Poprzednie interakcje z osobą publikującą”
Myślę, że w tej odpowiedzi najważniejsze są punkt 1 i 3. Jeżeli aktywnie komentujemy posty naszych odbiorców i obserwujących to dla Instagrama informacja, że nasz post może kogoś zainteresować, bo nawiązalismy z już nim jakąś relację.
Aktywność na Instagramie – a jak to wygląda u Ciebie?
Dowiedź się więcej o Instagramie: