Jak wykorzystać Instagram w biznesie? – to pytanie zadaję sobie na pewno każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z prowadzeniem firma. Ba! Nawet każdy, kto już od dawna ją prowadzi. Konto biznesowe na Instagramie to obecnie must have, zwłaszcza dla firm, które głównie bazują na sprzedaży online. Ale, nawet jeśli posiadasz biznes stacjonarny, to konto na Instagramie jest świetnym sposobem na reklamę swojej działalności. Zobacz, jak możesz wykorzystać Instagram w biznesie!
Instagram w biznesie
Instagram w swoim biznesie możesz wykorzystać na wiele sposobów. Co dodatkowo świadczy o tym, że warto o nim pamiętać. Przede wszystkim może to być:
- Darmowa reklama Twojego biznesu – znasz lepsze miejsce, w którym użytkownicy przebywają po kilka godzin dziennie? Nie musisz korzystać z reklam, więc Twoje działania mogą być tylko i wyłącznie organiczne. Czy organiczne działania mają sens? Oczywiście! Ja sama na początku mojej działalności nie korzystałam z płatnych reklam. Najważniejsze to wartościowe treści skierowane do Twojej grupy docelowej. Instagram pozwala nam docierać do wielu użytkowników jednocześnie, przez co Twoje szanse mocno rosną.
- Dobre miejsce na pokazanie swoich produktów czy usług – Instagram przede wszystkim kojarzy nam się z publikowaniem zdjęć i filmików. Nie trać czasu i wykorzystaj to! Mów językiem korzyści, wskaż konkretnie, co Twoi odbiorcy mogą zyskać korzystając z Twoich produktów czy usług. Zrób estetyczne zdjęcia i zareklamuj się. Sama widzisz, jak wiele masz możliwości.
Konto biznesowe na Instagramie
Myślę, że nie muszę Cię zbyt długo przekonywać do tego, żeby założyć konto biznesowe na Instagramie. To absolutny must have, jeśli chcesz rozwijać swój biznes. A jak powinien wyglądać Twój profil?
- Zadbaj o estetykę profilu. Wybierz kolor, który będzie pasował do Twojej marki, a następnie używaj go na swoim profilu. Dlaczego? Niech dany kolor kojarzy się użytkownikom właśnie z Tobą! Dzięki temu nawet, jeśli zobaczą gdzieś Twój post skojarzą go od razu z Twoją marką.
- Pamiętaj, aby uzupełnić biogram. O tym jak uzupełnić biogram biznesowy opowiadam Ci w artykule –
- Następny must have to wyróżnione relacje. Zadbaj o to, żeby były konkretne i wartościowe. Dodaj opinie na temat swoich produktów czy usług, prywatne wiadomości, które dostajesz od klientów. Nie zapomnij też pokazać swoją ofertę. Dzięki temu w łatwy i szybki sposób Twoi odbiorcy zobaczą jakie usługi czy produkty oferujesz. Wiele osób, gdy nie może znaleźć oferty na profilu, szybko się zniechęca i ucieka. A to najgorsze co może się wydarzyć dla Ciebie. Nie zmuszaj też odbiorców do tego, żeby pisali o ofertę w wiadomości prywatnej. Przez to dużo osób zrezygnuje.
- W postach pokaż swój produkt czy usługę. Odpowiadaj regularnie na problemy Twojej grupy docelowej. Stosuj wyraźne nagłówki, aby Twoje posty nie zgubiły się w zakładce eksploruj, czy w hashtagach.
- Stosuj hashtagi i lokalizację. Jeśli działasz online – nie ograniczaj się tylko i wyłącznie do swojej miejscowości, w której przebywasz. Dzięki temu dotrzesz do większej ilości osób. Staraj się stosować hashtagi, które może obserwować Twoja grupa docelowa.
- Stories – nie zapominaj o stories. To świetny format do budowania zaangażowania z obserwującymi, a pamiętaj, że zaangażowani obserwujący dużo częściej i chętniej staną się Twoimi klientami. Nie bój się pokazywać na stories swojej pracy. Pokaż, w jaki sposób pracujesz, opowiadaj o tym. Możesz też zadawać pytania, czy tworzyć ankiety 🙂
- Odpowiadaj na wiadomości prywatne – niby oczywista rzecz, ale nie każdy o to dba. Przeglądaj regularnie skrzynkę, ale pamiętaj też o innych folderach, bo niestety często tam też wpadają wiadomości do których ciężej dotrzeć.
- Załóż konto firmowe lub twórcy. Dzięki temu będziesz miała dostęp do statystyk i innych opcji, które przydadzą Ci się w prowadzeniu biznesu.
Instagram dla biznesu
Mam nadzieję, że moje rady dotyczące prowadzenia konta biznesowego na Instagramie spodobały Ci się i wykorzystasz je w swoim biznesie 🙂 Z myślą o takich osobach, jak Ty – chcących rozwinąć swój biznes na Instagramie – stworzyłam kurs poświęcony w pełni Instagramowi dla biznesu. Znajdziesz tam mnóstwo tipów, jak rozwijać swoją markę na Instagramie. Nauczysz się też tworzyć rolki, karuzele, chwytliwe nagłówki. Bez nich Twój biznes nie rozwinie się. Zobaczysz też, że dotarcie do grupy docelowej wcale nie jest tak trudne, jak może się wydawać.
Kliknij w poniższy baner, aby przeczytać więcej na temat kursu.