Zastanawiałeś się kiedyś do kogo piszesz, czyli jaka jest Twoja grupa docelowa na Instagramie? Dobrze spożytkowany czas na Instagramie to czas poświęcony na dotarcie do Twojej GRUPY DOCELOWEJ – nie do kogokolwiek.
CZAS TO PIENIĄDŹ, CZY WYKORZYSTUJESZ GO NA WŁAŚCIWE OSOBY?
Co to jest grupa docelowa?
Grupa docelowa – to grupa osób, które mogą być zainteresowane Twoimi działaniami/usługami/produktem. Określenie grupy docelowej i Klienta idealnego pozwala na zbudowanie skutecznej strategii marketingowej i dobór właściwych środków przekazu.
Twoja grupa docelowa, to grupa osób, które mają jakiś sprecyzowany problem, a Ty możesz go rozwiązać. Komunikat kierowany do wszystkich trafi w próżnię.
Jak ją określić?
- Określ cel swoich działań: co chcesz pokazywać i dlaczego, a także co chcesz tym osiągnąć. Skup się na jednym obszarze działań.
- Opisz szczegółowo model swojego idealnego Klienta: jego płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wykształcenie, czym się interesuje, a także pomyśl, jakie może mieć problemy.
- Zastanów się także czego Twój idealny Klient poszukuje na Twoich social mediach.
Później, tworząc treści – wyobrażaj sobie, że kierujesz je do tego opisanego przez Ciebie idealnego Klienta.
Dlaczego to jest ważne? Ponieważ dla każdej z grup dobiera się inny sposób komunikacji marketingowej.
Dowiedź się więcej o Instagramie:
Jak często publikować na Instagramie?
Dlaczego tak ważne jest bycie aktywnym na Instagramie?