Sara Solarek

Sara Solarek

Dlaczego na Instagramie obserwuje Cię konkurencja

instagram geotagi - co to jest

Obserwują Cię w głównej mierze prawnicy? Masz wrażenie, że obserwują Cię i komentują Twoje treści – głównie inni prawnicy, a kierujesz je do kogoś zupełnie innego?

Jak do tego w ogóle doszło? Za nim zaspokoję twoją ciekawość … musimy sobie coś wyjaśnić.

Instagram działa na zasadzie sztucznej inteligencji, uczy się naszych zachowań i bada treści, które przeglądamy, aby mógł podsuwać nam treści, które będą nas jak najbardziej interesowały.

Czasem idzie mu lepiej, czasem gorzej, ale jednak tak to działa!

Dlaczego obserwują Cię prawnicy?

  1. Ponieważ używasz hashtagów, których używają inni prawnicy, a nie Twoja grupa docelowa – sama ich przyciągasz np. #instaprawnik #prawnikpogodzinach #prawniktezczlowiek itd.
  2. Obserwujesz hashtagi takie jak „prawnik” „prawo” „instaprawnik” – Instagram pokazuje Ci więc treści innych prawników i algorytm uznaje, że to są właśnie interesujący Cię odbiorcy.
  3. Jesteś aktywna/y na kontach innych prawników. Komentujesz i lajkujesz ich posty, zamiast treści publikowane przez Twoją grupę docelową.
  4. Obserwujesz innych prawników, a Instagram podsuwa Ci do obserwowania nowych i nowych … i tak w kółko.

Dopóki nie zaczniesz być aktywnym w innym środowisku – to Instagram będzie to interpretował jako wyraźne zainteresowanie jedynie prawnikami.

Jak dotrzeć do odpowiednich osób? 

  1. Najpierw sprecyzuj dokładnie do kogo chcesz dotrzeć. Musi to by jasno określony użytkownik – jego płeć, wiek, czym się zajmuje itp.
  2. Pomyśl co Twój idealny odbiorca robi na Instagramie, jakimi posługuje się hashtagami. Zacznij tworzyć treści, w których będziesz mogła/mógł użyć tych samych hashtagów, żeby skierować na siebie uwagę grupy docelowej.
  3. Obserwuj hashtagi, których używa Twoja grupa docelowa – wtedy Instagram sam będzie Ci pokazywał użytkowników, którzy się nimi posługują – nie będziesz musiała robić tego ręcznie.
  4. Sprawdź kto jest aktywny u Twojej konkurencji, możesz to akurat Twoja grupa docelowa? Podpatrz osoby, które ją obserwują i zacznij być u nich aktywna.
  5. Gdy uda Ci się namierzyć swoją grupę docelową – zacznij obserwować pojedyncze osoby. Później Instagram sam będzie Ci podsuwał podobnych użytkowników do obserwowania.
  6. Gdy dotrzesz do właściwych osób – zwróć na siebie uwagę w pozytywny sposób – zostawiaj wartościowe komentarze, reaguj na czyjeś relacje, pisz i nagrywaj wiadomości prywatne. To przyciągnie do Ciebie inne osoby zainteresowane tym samym tematem.
  7. Instagram geotagi (czyli oznaczenia lokalizacji) – nie zapomnij o korzystaniu z nich. Dzięki temu dotrzesz do osób, które przeglądają właśnie zdjęcia z danej lokalizacji. Zwłaszcza jeśli celujesz w osoby z określonej miejscowości.

Pamiętaj, że nie ma nic złego w inspirowaniu się treściami, które tworzą inni prawnicy. Niech Twoi odbiorcy i osoby, które obserwujesz nie ograniczają się jednak do prawników! Bo inaczej nigdy nie zbudujesz zaangażowanej społeczności osób, zainteresowanych Twoimi treściami.

Dowiedź się więcej o Instagramie:

Jak często publikować na Instagramie?

Dlaczego tak ważne jest bycie aktywnym na Instagramie?

Udostępnij post

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Mogą Cię zainteresować

Instagram Marketing

Jak odzyskać konto na Instagramie

Jak odzyskać konto na Instagramie?

W ostatnim czasie wzrosła ilość awarii Instagrama, na pewno zauważyłaś to poruszenie w listopadzie 2022, gdy nagle użytkownicy zaczęli tracić obserwujących. Ale działy się również

Jak działa algorytm Instagrama

Jak działa algorytm na Instagramie?

Zapewne jeżeli jesteś stałym użytkownikiem Instagrama, słowo „algorytm” obiło Ci się o uszy już wiele razy. W końcu wszyscy dookoła powtarzają jak bardzo ten algorytm

@sara.solarek

Odwiedź mnie na instagramie