Obserwują Cię w głównej mierze prawnicy? Masz wrażenie, że obserwują Cię i komentują Twoje treści – głównie inni prawnicy, a kierujesz je do kogoś zupełnie innego?
Jak do tego w ogóle doszło? Za nim zaspokoję twoją ciekawość … musimy sobie coś wyjaśnić.
Instagram działa na zasadzie sztucznej inteligencji, uczy się naszych zachowań i bada treści, które przeglądamy, aby mógł podsuwać nam treści, które będą nas jak najbardziej interesowały.
Czasem idzie mu lepiej, czasem gorzej, ale jednak tak to działa!
Dlaczego obserwują Cię prawnicy?
- Ponieważ używasz hashtagów, których używają inni prawnicy, a nie Twoja grupa docelowa – sama ich przyciągasz np. #instaprawnik #prawnikpogodzinach #prawniktezczlowiek itd.
- Obserwujesz hashtagi takie jak „prawnik” „prawo” „instaprawnik” – Instagram pokazuje Ci więc treści innych prawników i algorytm uznaje, że to są właśnie interesujący Cię odbiorcy.
- Jesteś aktywna/y na kontach innych prawników. Komentujesz i lajkujesz ich posty, zamiast treści publikowane przez Twoją grupę docelową.
- Obserwujesz innych prawników, a Instagram podsuwa Ci do obserwowania nowych i nowych … i tak w kółko.
Dopóki nie zaczniesz być aktywnym w innym środowisku – to Instagram będzie to interpretował jako wyraźne zainteresowanie jedynie prawnikami.
Jak dotrzeć do odpowiednich osób?
- Najpierw sprecyzuj dokładnie do kogo chcesz dotrzeć. Musi to by jasno określony użytkownik – jego płeć, wiek, czym się zajmuje itp.
- Pomyśl co Twój idealny odbiorca robi na Instagramie, jakimi posługuje się hashtagami. Zacznij tworzyć treści, w których będziesz mogła/mógł użyć tych samych hashtagów, żeby skierować na siebie uwagę grupy docelowej.
- Obserwuj hashtagi, których używa Twoja grupa docelowa – wtedy Instagram sam będzie Ci pokazywał użytkowników, którzy się nimi posługują – nie będziesz musiała robić tego ręcznie.
- Sprawdź kto jest aktywny u Twojej konkurencji, możesz to akurat Twoja grupa docelowa? Podpatrz osoby, które ją obserwują i zacznij być u nich aktywna.
- Gdy uda Ci się namierzyć swoją grupę docelową – zacznij obserwować pojedyncze osoby. Później Instagram sam będzie Ci podsuwał podobnych użytkowników do obserwowania.
- Gdy dotrzesz do właściwych osób – zwróć na siebie uwagę w pozytywny sposób – zostawiaj wartościowe komentarze, reaguj na czyjeś relacje, pisz i nagrywaj wiadomości prywatne. To przyciągnie do Ciebie inne osoby zainteresowane tym samym tematem.
- Instagram geotagi (czyli oznaczenia lokalizacji) – nie zapomnij o korzystaniu z nich. Dzięki temu dotrzesz do osób, które przeglądają właśnie zdjęcia z danej lokalizacji. Zwłaszcza jeśli celujesz w osoby z określonej miejscowości.
Pamiętaj, że nie ma nic złego w inspirowaniu się treściami, które tworzą inni prawnicy. Niech Twoi odbiorcy i osoby, które obserwujesz nie ograniczają się jednak do prawników! Bo inaczej nigdy nie zbudujesz zaangażowanej społeczności osób, zainteresowanych Twoimi treściami.
Dowiedź się więcej o Instagramie: